دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان پروستات
تاثیر سرطان پروستات بر روابط جنسی

علل سرطان پروستات به طور دقیق نامشخص است اما پزشکان می دانند که سرطان هنگامی آغاز می شود که برخ از سلول ‌های پروستات از حالت طبیعی خارج می شوند

سرطان پروستات با چه عوارضی همراه است؟

سرطان غده پروستات به مانند سایر سرطان ها، حاصل تکثیر و تولید مثل بی رویه و توده ای سلول های پروستات است.

توصیه های بعد از عمل پروستات

پروستات غده ای است که در زیر مثانه و جلوی راست روده مردان قرار دارد. پروستات نقش عمده‌ ای در سیستم تولید مثل مردان ایفا می کند.

آیا بزرگی خوش خیم پروستات می تواند به سرطان تبدیل شود؟

پروستات غده ای است که تنها در بدن آقایان وجود دارد و وظیفه‌ی آن، افزایش مایع منی و تنظیم ph مایع منی جهت بالا رفتن شانس بارداری است

آیا پروستات با دارو درمان میشود؟

پروستات غده ای به شگل کردو است که درست زیر مثانه قرار دارد و مایع منی تولید می کند. اما وقتی که خیلی بزرگ شود، پروستات به مجرای ادراری که از داخل پروس

آیا مردان جوان هم به بزرگی پروستات مبتلا میشوند؟

اگرچه احتمال بزرگی پروستات در جوانی کم است اما تحت تأثیر عواملی مثل ژنتیک رژیم غذایی و داشتن اضافه وزن ممکن است با این عارضه در جوانان نیز دیده شود

بهترین روشهای درمان سرطان پروستات لوکالیزه

سرطان پروستات لوکالیزه زمانی اطلاق می گردد که سرطان از غده پروستات به خارج از آن سرایت نکرده باشد.پزشک با اطلاع از مرحله سرطان بهتر می تواند نتیجه درم

آیا سرطان پروستات با دفعات انزال ارتباط دارد؟

برخی از پزشکان معتقدند که انزال در مردان، از طریق خارج کردن مواد شیمیایی مضر موجود در منی، می تواند باعث مراقبت بیشتر از غده پروستات شود. این هم ممکن است که انزال در واقع هیچ ارتباطی با مراقبت از پروستات نداشته باشد.در این بخش به ارتباط سرطان پروستات و رابطه ی زناشویی اشاره کرده ایم.

عوارض جانبی بعد از عمل پروستات چیست؟

پروستات غده ای است که در زیر مثانه، جلوی راست روده قرار دارد. نقش مهمی در بخشی از دستگاه تناسلی مردان که مایعات حامل اسپرم را تولید می کند، ایفا می کند.جراحی برای برداشتن جزئی یا کامل پروستات پروستاتکتومی نامیده می شود. شایع ترین علل جراحی پروستات سرطان پروستات و بزرگ شدن پروستات است.

جراحی برداشتن پروستات چه عوارضی دارد؟

یکی از درمان های استاندارد و بسیار موثر برای مردان مبتلا به بیماری پروستاتکتومی، روشی است که غده ی پروستات به همراه برخی بافت های اطراف ان طی عمل جراحی برداشته می شود. این عمل بسیار پیچیده است و نیازمند دقت بالایی است.

کار غده پروستات چیست؟

پروستات یک غده کوچک به اندازه یک توپ پینگ پنگ با قابلیت ارتجاعی است که در عمق کشاله ران، بین قاعده آلت تناسلی و راست روده قرار دارد.عملکرد صحیح پروستات برای تولید مثل بسیار مهم است زیرا بخشی از ترکیبات منی را که با اسپرم بیضه ها مخلوط می شود، فراهم می کند.

عمل جراحی پروستاتکتومی چیست؟

غده پروستات در لگن مرد و در زیر مثانه قرار دارد ومجرای ادراری را احاطه کرده است که ادرار را از مثانه به آلت تناسلی می رساند. عمل پروستاتکتومی برای درمان تعدادی از عارضه هایی که بر پروستات تأثیر می گذارد استفاده می شود. پروستاتکتومی یک روش جراحی برای برداشتن جزئی یا کامل پروستات است.

آیا التهاب پروستات درمان می شود؟

پروستاتیت یک بیماری اغلب دردناک است که شامل التهاب پروستات و گاهی اوقات نواحی اطراف پروستات می‌ شود. مردان مبتلا به پروستاتیت التهابی بدون علامت علائمی ندارند. پزشک ممکن است پروستاتیت التهابی بدون علامت را هنگام آزمایش سایر اختلالات دستگاه ادراری یا دستگاه تناسلی تشخیص دهد.

بعد از عمل پروستات، اختلال نعوظ پیدا می کنید؟

تقریبا همه مردان در چند ماه اول پس از درمان سرطان پروستات، برخی از اختلالات نعوظ را تجربه خواهند کرد. با این حال، در عرض یک سال پس از درمان، تقریبا همه مردان با اعصاب دست نخورده شاهد بهبود قابل توجهی خواهند بود.

علائم سرطان پروستات در جوانان

علائم سرطان پروستات در جوانان شبیه به علائم بزرگی خوش خیم پروستات و التهاب پروستات است و می‌ تواند تا حد زیادی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.اکثر مردان جوان هیچ علائمی ندارند، به خصوص در مراحل اولیه بیماری و اغلب سرطان پروستات به طور تصادفی به دنبال چکاپ توسط پزشک کشف می‌ شود.

درجه بندی سرطان پروستات

پروستات غده‌ ای به اندازه گردو است که در پشت قاعده آلت تناسلی، جلوی راست روده و زیر مثانه قرار دارد. مجرای ادرار را احاطه می‌ کند، کانال لوله مانندی که ادرار و منی را از طریق آلت تناسلی حمل می‌ کند.

بزرگی پروستات چه علائمی دارد؟

هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات وضعیتی در مردان است که در آن غده پروستات بزرگ شده و سرطانی نیست. هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات هایپرتروفی خوش‌ خیم پروستات یا انسداد خوش‌ خیم پروستات نیز نامیده می‌ شود.

بدخیمی یا سرطان پروستات چه علائم و نشانه هایی دارد؟

سرطان پروستات سرطانی است که در پروستات ایجاد می‌ شود. پروستات یک غده گردویی شکل کوچک در مردان است که مایع منی تولید می‌ کند که اسپرم را تغذیه و حمل می‌ کند.

سرطان پروستات چه عوارضی دارد؟

سرطان پروستات یکی از مشکلات رایج پروستات است که منجر به ایجاد عوارض جانبی مختلفی در مردان می‌ شود. برخی از این عوارض جانبی به دلیل روش درمانی استفاده شده است. اگرچه این روش‌ های درمانی منجر به کاهش سرعت گسترش سرطان می‌ شوند اما مزایا و عوارض جانبی خود را نیز دارند.

جراحی سرطان پروستات در چه مواقعی انجام میشود؟

سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان جهان می باشد. در برخی از موارد، درمان این بیماری به وسیله جراحی پروستات انجام می‌ پذیرد.

همه چیز در مورد آزمایش پروستات

آزمایش PSA برای مردانی که در سنین بالای 50 سال هستند توصیه می‌شود. همچنین در افراد سیاه‌پوست و نیز افرادی که سابقه‌ی خانوادگی سرطان پروستات دارند احتمال ایجاد سرطان پروستات بیشتر از سایرین است بنابراین توصیه می‌شود

آیا سرطان یا بدخیمی پروستات قابل درمان است؟

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در میان مردها می باشد. علائم و نشانه های این بیماری به تدریج نمایان می شود؛ اما خوشبختانه می توان با هوشیاری و تشخیص این بیماری در زمان مناسب، از شدید شدن آن پیشگیری کرد و پیش از آن که به سایر اندام های بدن آسیب وارد کند، آن را درمان کرد.

علت و علائم سرطان پروستات چیست؟

اگر یک گروه از سلول های غده پروستات، تکثیر زیادی داشته باشند؛ به طوری که این تکثیر از کنترل خارج شده باشد، می گوییم سرطان پروستات اتفاق افتاده است.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین