تشخیص و درمان بدخیمی پروستات | اورولوژیست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان پروستات / آیا سرطان یا بدخیمی پروستات قابل درمان است؟

آیا سرطان یا بدخیمی پروستات قابل درمان است؟

سرطان پروستات یکی از سرطان های شایع در میان مردها می باشد. علائم و نشانه های این بیماری به تدریج نمایان می شود؛ اما خوشبختانه می توان با هوشیاری و تشخیص این بیماری در زمان مناسب، از شدید شدن آن پیشگیری کرد و پیش از آن که به سایر اندام های بدن آسیب وارد کند، آن را درمان کرد. این سرطان در غده پروستات ایجاد می شود؛ پروستات یک غده به اندازه گردو است که در زیر مثانه قرار دارد. همان طور که گفتیم این سرطان رشد آرامی دارد و معمولا آسیب جدی به بیمار وارد نمی کند؛ اما در برخی از موارد، این سرطان تهاجمی عمل می کند و در صورت عدم درمان و عدم مراقبت در مراحل ابتدایی، به سرعت رشد می کند و گسترش می یابد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر درمان سرطان پروستات می پردازیم.
سرطان پروستات ممکن است در برخی از اوقات کشنده باشد چرا که می تواند به اندام ها و بافت های اطراف از جمله مثانه و راست روده گسترش یابد. متاستاز این سرطان در قسمت های دیگر بدن مانند غدد لنفاوی و استخوان نیز قابل مشاهده است.

سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان جهان می باشد. شما می‌توانید برای تشخیص و درمان سرطان پروستات به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

سرطان پروستات چه نشانه هایی دارد؟

از آن جایی که تشخیص سرطان پروستات در زمان مناسب می تواند در درمان آن بسیار تاثیرگذار باشد، پس بهتر است نشانه هایی که به ما در تشخیص این سرطان کمک می کند را بشناسیم. این سرطان در مراحل ابتدایی علامت و نشانه خاصی ندارد، اما با پیشرفت بیماری یک سری از علائم نمایان می شوند که عبارتند از:

سرطان پروستات چگونه درمان می شود؟

اینکه سرطان پروستات کجا پخش شود و شیوع پیدا کند در راه درمان آن تغییری ایجاد نمی کند، اما اینکه سرطان پروستات در چه مرحله ای باشد و چه میزان پیشرفت داشته است درمان را سخت تر می کند. در ادامه درمان سرطان پروستات را در مراحل مختلف بررسی می کنیم.

درمان سرطان پروستات در مراحل ابتدایی:

درمان سرطان پروستات در مراحل پیشرفته:

در صورتی که بیمار تومورهای بزرگی داشته باشد، معمولا پرتودرمانی و جراحی به تنهایی نمی توانند موثر باشند؛ بنابراین به همراه آن ها، یک روش جراحی به نام پروستاتکتومی رادیکال انجام می گیرد، که در طی آن غدد لنفاوی لگن برداشته می شوند.
پزشکان سرطان های پروستات با پیشرفت ناحیه ای را پیش از انجام جراحی، از طریق درمان سیستمی درمان نمی کنند. از جمله درمان های سیستمی که می توان به آن ها اشاره کرد، درمان نئو ادجوان به وسیله محرومیت از آندروژن و شیمی درمانی نئو ادجوان می باشند.

آیا سرطان پروستات کشنده است؟

آمار نشان می دهد که حدود 30 درصد از مردان بالای 50 سال، به این سرطان مبتلا می شوند اما تنها 3 درصد از آن ها در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند. همانطور که قبلا اشاره کردیم، تشخیص زود هنگام این سرطان در درمان آن به شدت کمک کننده است.در اثر گزینه های بهتر در غربالگری و درمان، طول عمر مردانی که به سرطان پروستات مبتلا هستند افزایش یافته است. 99 درصد از مبتلایان به این بیماری، حداقل تا 5 سال پس از تشخیص این بیماری زندگی می کنند.از هر 3 مردی که بیماری در آن ها پیشرفت کند و تومور در بقیه قسمت های بدن گسترش یابد، 1 نفر پس از 5 سال به زندگی خود ادامه می دهد.
همه چیز به سرعت سرایت سرطان و واکنش بیمار به راه های درمانی بستگی دارد. با درمان، می توان سال ها با سرطان متاستاتیک پروستات به زندگی خود ادامه داد. پس نباید امید خود را از دست بدهید و جهت آسان کردن شرایط و کاهش نشانه های بیماری به پزشک مراجعه کنید و پیگیری هایی که لازم است را انجام دهید.

برخی از بدخیمی یا سرطان های مثانه پس از درمان مجددا عود می‌کنند. این حالت از جمله در سرطان‌هایی با رشد سریع و غیرتهاجمی بیشتر مشاهده می‌شود. این مسئله بر اهمیت تشخیص درست نوع سرطان و روش درمانی استفاده‌شده تاکید می‌کند. همچنین باید به این مسئله نیز توجه داشت که تشخیص سرطان و بدخیمی‌های مثانه در مراحل اولیه‌ی خود تاثیر بسیار مهمی در احتمال موفقیت روش‌های درمان سرطان مثانه خواهدداشت. اگر با علائم بدخیمی مثانه مواجه شدید؛ می‌توانید به ارولوژیست مراجعه نمایید تا با تشخیص به موقع بیماری شما، ریسک احتمالی مواجهه با عوارض سخت را به حداقل ممکن کاهش دهند.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت به وجود آمدن کیست کلیهعلت به وجود آمدن کیست کلیه

اگر کیست های کلیوی بیش از حد بزرگ شوند، ممکن است عفونی، دردناک و سبب به وجود آمدن علائمی دیگر شوند.بیماری کلیه پلی کیستیک وضعیتی ژنتیکی است که می توان ... ادامه مطلب

مثانه بیش فعال چیست و روش درمان آن چگونه است؟مثانه بیش فعال چیست و روش درمان آن چگونه است؟

مثانه بیش فعال باعث دفع مکرر و ناگهانی ادرار شده که ممکن است کنترل آن دشوار باشد. ممکن است احساس کنید که در طول روز و شب بارها نیاز به دفع ادرار دارید و همچنین ممکن است از دست دادن غیرعمدی ادرار (بی‌ اختیاری فوریتی) را تجربه کنید. ... ادامه مطلب

آیا واریکوسل در رابطه جنسی تأثیر دارد؟آیا واریکوسل در رابطه جنسی تأثیر دارد؟

واریکوسل بزرگ شدن وریدهای داخل کیسه شل پوستی است که بیضه ها (اسکروتوم) را نگه می دارد.این وریدها خون کم اکسیژن را از بیضه ها منتقل می‌ کنند.واریکوسل زمانی اتفاق می‌ افتد که خون در سیاهرگ‌ ها جمع می‌ شود، نه اینکه به طور موثر در کیسه بیضه گردش کند. ... ادامه مطلب

مدت زمان زنده ماندن اسپرم چقدر است؟مدت زمان زنده ماندن اسپرم چقدر است؟

پس از ورود اسپرم ها به دستگاه تناسلی زن ، بیشتر آنها طی یک یا دو روز از بین می روند اما برخی از آنها تا پنج روز هم زنده می مانند و بنابراین، بیشترین مدت زمانی که یک اسپرم قادر است در مایع گردنه رحم یا رحم زنده بماند پنج روز است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین