سرطان پروستات در جوانان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان پروستات / علائم سرطان پروستات در جوانان

علائم سرطان پروستات در جوانان

علائم سرطان پروستات در جوانان شبیه به علائم بزرگی خوش خیم پروستات و التهاب پروستات است و می‌تواند تا حد زیادی از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت باشد.اکثر مردان جوان هیچ علائمی ندارند، به خصوص در مراحل اولیه بیماری و اغلب سرطان پروستات به طور تصادفی به دنبال چکاپ توسط پزشک کشف می‌شود. یک یا دو علامت مبهم ممکن است هشدار دهنده به نظر نرسد اما پیگیری آن بسیار مهم است، زیرا این سرطان معمولا بدون علامت است.

امروزه به دلیل خطرات متعدد و شیوع این بیماری توصیه می‌شود که آزمایشاتی از جوانان گرفته شود تا از سلامتی آنان اطمینان حاصل شود. سرطان پروستات اغلب از سن 20 تا 22 سالگی در جوانان پسر دیده شده است. زمان شروع این بیماری اغلب در این سنین نیست. مردان نیز به طور معمول از سن 60 سالگی مبتلا به این بیماری می‌شوند اما شروع سرطان در جوانان نیز دیده شده است.

بدخیمی یا سرطان پروستات، دومین سرطان شایع در میان مردان جهان می باشد. با این وجود اگر این بیماری زود تشخیص داده شود (زمانی که هنوز محدود به غده پروستات است)، بهترین شانس برای درمان موفقیت آمیز را دارد. شما می‌توانید برای تشخیص و درمان سرطان پروستات به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.

سرطان پروستات:

سرطان پروستات

انواع سرطان پروستات:

تقریباً تمام سرطان‌های پروستات آدنوکارسینوم هستند. این سرطان‌ها از سلول‌های غده پروستات ایجاد می‌شوند. انواع دیگر سرطان که می‌تواند در پروستات شروع شود، عبارتند از:

این انواع دیگر سرطان پروستات نادر هستند. اگر به شما گفته شود که سرطان پروستات دارید، احتمالا آدنوکارسینوم است.

مطالعات کالبد شکافی نشان می‌دهد که بسیاری از مردان مسن و برخی از جوانان که به دلایل دیگر فوت کرده‌اند نیز سرطان پروستات داشتند که هرگز در طول زندگی آن‌ها را تحت تأثیر قرار نداده است. در بسیاری از موارد، نه آن‌ها و نه پزشکانشان حتی نمی‌دانستند که مبتلا به سرطان پروستات هستند.

علائم سرطان پروستات در جوانان:

سرطان پروستات ممکن است در مراحل اولیه هیچ علامتی ایجاد نکند. سرطان پروستات که پیشرفته‌تر است ممکن است علائم و نشانه‌هایی ایجاد کند، مانند:

علل بروز سرطان پروستات:

دقیقا مشخص نیست چه چیزی باعث سرطان پروستات می‌شود. پزشکان می‌دانند که سرطان پروستات زمانی شروع می‌شود که سلول‌های پروستات تغییراتی در DNA خود ایجاد می‌کنند. این تغییرات به سلول‌ها می‌گوید که سریع‌تر از سلول‌های عادی رشد و تقسیم شوند. سلول‌های غیرطبیعی به زندگی خود ادامه می‌دهند، در حالی که سلول‌های دیگر می‌میرند.

سلول‌های غیرطبیعی انباشته‌شده، توموری را تشکیل می‌دهند که می‌تواند رشد کند و به بافت مجاور حمله کند. با گذشت زمان، برخی از سلول‌های غیرطبیعی می‌توانند جدا شده و به سایر قسمت‌های بدن گسترش یابند (متاستاز).

عوامل خطرساز سرطان پروستات:

عواملی که می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند، عبارتند از:

عوارض سرطان پروستات:

عوارض سرطان پروستات و درمان‌های آن عبارتند از:

جوانانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند، باید بدانند ممکن است مشکلات بالا را داشته باشند. همه جوانان این عوارض‌های جانبی را در بدن خود نخواهند داشت اما قبل از تصمیم‌گیری در مورد نحوه درمان آن، باید درباره آن با پزشک معالج خود صحبت کنند. این امر می‌تواند فرد را به سمت درمان‌های دیگری هدایت کند.

پیشگیری از سرطان پروستات:

در حالی شیوع سرطان پروستات در جوانان پیشرفت کرده که در علم پزشکی درمان و جواب قطعی برای این بیماری پیدا نشده است. برای پیشگیری و جلوگیری از پیشرفت این بیماری در جوانان همچنان متخصصان در حال بررسی گونه‌های مختلف آزمایشات هستند.

در صورت رعایت موارد زیر، فرد می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد:

بیماری سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می‌ باشد که اغلب به صورت یک توده سفت بدون درد در بیضه خود را نشان می‌ دهد . سرطان بیضه شایع‌ ترین سرطان در مردان ۲۰ تا ۳۵ ساله است ، اما ممکن است در هر سنی دیده شود. همشهریان گرامی؛ در صورت مشاهده هرگونه علامتی از سرطان بیضه، توصیه می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید؛ تا با تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع، از وخامت بیماری جلوگیری کنید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آنچوریا یا نداشتن بیضه از بدو تولدآنچوریا یا نداشتن بیضه از بدو تولد

آنچوریا (Anorchia) یک وضعیت نادر و ناشی از یک اختلال تکاملی است که در آن فرد با وجود اینکه از نظر کروموزومی مذکر است؛ اما در تکامل اندام تناسلی خارجی اختلال وجود دارد. به طوریکه در معاینه، بیضه ندارد ... ادامه مطلب

اورولوژی ترمیمی چیست؟اورولوژی ترمیمی چیست؟

اورولوژی شاخه ای تخصصی از علم پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی می پردازد. ... ادامه مطلب

سرطان کلیه چه بیماری است و چگونه درمان میشود؟سرطان کلیه چه بیماری است و چگونه درمان میشود؟

در صورتی که با بررسی‌های کلینیکی و تصویربرداری‌ها مشخص شود که فرد دچار سرطان کلیه است روش‌های درمانی مختلفی را بر اساس میزان پیشرفت سرطان می‌توان به کار برد. ... ادامه مطلب

علت ایجاد اسپرماتوسل چیست؟علت ایجاد اسپرماتوسل چیست؟

اسپرماتوسل نوعی توده شایع است که در بخش بالایی یا پشتی بیضه ها رشد می کند. اسپرماتوسل به شکل یک کیسه پر از مایع مشاهده می‌ شود که در اپیدیدیم رشد می‌ کند و به همین دلیل آن را کیست اپیدیدیمال یا کیست بیضه نیز می نامیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین