درمان بی اختیاری ادرار عصبی در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات ادراری / دلایل بی اختیاری ادرار عصبی و روش های درمان آن

دلایل بی اختیاری ادرار عصبی و روش های درمان آن

بی‌اختیاری ادرار عصبی از دست دادن ناخواسته ادرار است. بی‌اختیاری استرسی یا عصبی زمانی اتفاق می‌افتد که حرکت یا فعالیت فیزیکی، مانند سرفه، خنده، عطسه، دویدن یا بلند کردن اجسام سنگین به مثانه شما فشار (استرس) وارد می‌کند و باعث نشت ادرار می‌شود. بی‌اختیاری عصبی در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است. اگر بی‌اختیاری استرسی دارید، ممکن است احساس خجالت کنید، خود را منزوی کنید یا زندگی کاری و اجتماعی خود را محدود کنید. همچنین ممکن است از فعالیت‌های فیزیکی و تفریحی خودداری کنید. با درمان، احتمالا می‌توانید بی‌اختیاری استرسی را مدیریت کرده و بهزیستی کلی خود را بهبود ببخشید.

اختلال در ادرار کردن از هر نوع، می‌تواند علامتی باشد که در صورت عدم توجه به آن، فرد را دچار مشکل سازد. همشهریان گرامی؛ در صورت ریزش یا عدم کنترل ادرار بهتر است در اسرع وقت به اورولوژیست در اصفهان مراجعه نمایید.

علائم بی‌اختیاری ادرار عصبی:

اگر بی‌اختیاری عصبی دارید، ممکن است در موارد زیر نشت ادرار داشته باشید:

ممکن است هر بار که یکی از این کارها را انجام می‌دهید، بی‌اختیاری ادرار را تجربه نکنید اما هر فعالیتی که باعث افزایش فشار روی مثانه شود، می‌تواند شما را در برابر از دست دادن ناخواسته ادرار، به ویژه زمانی که مثانه پر است، آسیب پذیرتر کند.

علل بی‌اختیاری ادرار عصبی:

بی‌اختیاری استرسی زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌ها و سایر بافت‌هایی که از مجرای ادرار (عضلات کف لگن) حمایت می‌کنند و عضلات کنترل‌کننده ترشح ادرار (اسفنکتر ادرار) ضعیف شوند.مثانه با پر شدن از ادرار منبسط می‌شود. به طور معمول، ماهیچه‌های دریچه مانند در مجرای ادرار، لوله کوتاهی که ادرار را از بدن شما خارج می‌کند، با بزرگ شدن مثانه بسته می‌مانند و تا رسیدن به توالت از نشت ادرار جلوگیری می‌کنند. اما وقتی این ماهیچه‌ها ضعیف می‌شوند، هر چیزی که به عضلات شکم و لگن نیرو وارد کند، مثلاً عطسه کردن، خم شدن، بلند کردن یا خندیدن شدید می‌تواند به مثانه شما فشار وارد کند و باعث نشت ادرار شود.

عضلات کف لگن و اسفنکتر ادرار شما ممکن است به دلایل زیر قدرت خود را از دست بدهند:

عوامل دیگری که ممکن است بی‌اختیاری عصبی را بدتر کنند، عبارتند از:

بی اختیاری ادرار

​​​​​عوامل خطرساز بی‌اختیاری ادرار عصبی:

عواملی که خطر ابتلا به بی‌اختیاری ادرار عصبی را افزایش می‌دهند، عبارتند از:

عوارض بی‌اختیاری ادرار عصبی:

عوارض بی‌اختیاری ادرار عصبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تشخیص بی‌اختیاری ادرار عصبی:

در طول ویزیت، پزشک شما به دنبال سرنخ‌هایی می‌گردد که ممکن است فاکتورهای کمک‌کننده را نشان دهند. ملاقات شما با پزشک احتمالا شامل موارد زیر خواهد بود:

درمان بی‌اختیاری ادرار عصبی:

پزشک شما ممکن است ترکیبی از استراتژی‌ها را برای درمان بی‌اختیاری توصیه کند. اگر علت زمینه‌ای یا عاملی مانند عفونت دستگاه ادراری شناسایی شود، شما نیز برای این بیماری درمان خواهید شد.

رفتار درمانی ممکن است به شما کمک کند تا دوره‌های بی‌اختیاری عصبی را از بین ببرید یا کاهش دهید. درمان‌هایی که پزشک شما توصیه می‌کند ممکن است شامل موارد زیر باشد:

داروهای بی‌اختیاری خفیف تا متوسط ​​عبارتند از:

  1. داروهای آنتی کولینرژیک برای کنترل مثانه بیش فعال
  2. داروهای ضد موسکارینی برای جلوگیری از انقباضات مثانه
  3. داروهای آگونیست آلفا آدرنرژیک برای تقویت اسفنکتر
  4. ایمی پرامین، یک داروی ضد افسردگی سه حلقه‌ای

برخی از وسایل طراحی‌شده برای زنان ممکن است به کنترل بی‌اختیاری عصبی کمک کنند، از جمله:

  1. پساری واژن: پساری تخصصی بی‌اختیاری ادرار، به شکل حلقه‌ای با دو برآمدگی که در هر طرف مجرای ادرار قرار دارد، توسط پزشک یا پرستار شما نصب و در جای خود قرار می‌گیرد. این به حمایت از پایه مثانه شما کمک کرده تا از نشت ادرار در حین فعالیت جلوگیری کند، به خصوص اگر مثانه شما افتاده باشد (پرولاپسی).
  2. درج مجرای ادرار: این وسیله یکبار مصرف کوچک تامپون مانند که در مجرای ادراری قرار داده شده است به عنوان یک مانع برای جلوگیری از نشت عمل می‌کند. معمولا برای جلوگیری از بی‌اختیاری در طول یک فعالیت خاص استفاده می‌شود اما ممکن است در طول روز استفاده شود. درج‌های مجرای ادرار را می‌توان تا هشت ساعت در روز استفاده کرد. درج مجرای ادرار معمولا فقط برای فعالیت‌های سنگین مانند بلند کردن مکرر، دویدن یا بازی تنیس استفاده می‌شود.

مداخلات جراحی برای درمان بی‌اختیاری عصبی برای بهبود بسته شدن اسفنکتر یا حمایت از گردن مثانه طراحی شده است. گزینه‌های جراحی عبارتند از:

در ادامه با علائم سرطان یا بدخیمی بیضه آشنا خواهید شد. همشهریان گرامی؛ در صورت مشاهده هرگونه علامتی از این بیماری، توصیه می‌شود به اورولوژیست در اصفهان مراجعه نمایید؛ تا با تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع، از وخامت بیماری جلوگیری کنید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
با دیدن این علائم فوراً به اورولوژیست مراجعه کنید؟با دیدن این علائم فوراً به اورولوژیست مراجعه کنید؟

اورولوژی بخشی از مراقبت های بهداشتی است که با بیماری های دستگاه ادراری زن و مرد روبرو است. اورولوژی به عنوان یک تخصص جراحی شناخته می شود. علاوه بر جراحی، یک اورولوژیست، پزشک متخصص طب داخلی، طب اطفال، پزشکی زنان و سایر بخش های مراقبت‌های بهداشتی است. ... ادامه مطلب

چگونه از کیفیت عملکرد کلیه ها مطمئن شویم؟چگونه از کیفیت عملکرد کلیه ها مطمئن شویم؟

بیماری کلیوی اولیه، معمولاً علائم یا نشانه‌ خاصی ندارند تنها راه کشف بیماری های کلیوی، انجام آزمایش های عملکرد کلیه است. ... ادامه مطلب

انواع تومورهای خوش خیم و بدخیم کلیهانواع تومورهای خوش خیم و بدخیم کلیه

سرطان کلیه جزو ۱۰ نوع شایع سرطان است. از هر ۴ نفری که دارای تومور در کلیه است ۳ نفر تومور بدخیم و یک نفر تومور خوش‌خیم دارند. معمولا توده‌های کوچک‌تر خوش‌خیم هستند و تومورهای بزرگتر با احتمال بیشتری بدخیم هستند. ... ادامه مطلب

سندروم کلاین فلتر چیست؟سندروم کلاین فلتر چیست؟

سندرم کلاین فلتر توسط یک کروموزوم X اضافی ایجاد می شود. این کروموزوم دارای نسخه های بیشتری از ژن هایی است که در رشد بیضه ها تداخل ایجاد می کنند. این به معنی تولید تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) کمتر از حد معمول است. درمان سندرم کلاین فلتر را در این بخش شرح داده ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین