دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات ادراری
کلیه نابجا یا اکتوپیک چیست؟

کلیه اکتوپیک یا نابجا یک نقص مادرزادی محسوب می‌ شود که در هنگام تولد ملاحظه می ‌شود. در این حالت کلیه یا در قسمت پایین یا در سمت مقابل و یا در قسمت با

ادرار در کجا جمع می شود؟

بدن موجود زنده برای تولید انرژی و انجام فعالیت های روزانه، فرایندهای مختلفی انجام می دهد. این فرایندها منجر به ایجاد موادی می شوند که در بدن قابل استف

سنگ ها یا عفونت های مزمن کلیوی چه عوارضی دارند؟

تولید ادرار مراحل بسیار پیچیده‌ی دفع و بازجذب دارد. این فرایند برای حفظ تعادل پایدار بین مواد شیمیایی بدن ضروری است. تنظیم حیاتی پتاسیم، مواد اسیدی و

آناتومی دستگاه ادراری مردان

دستگاه ادراری، به مجموعه اندام ها، مجراها، ماهیچه ها و اعصابی که برای تولید، ذخیره و انتقال ادرار با هم همکاری می کنند گفته می شود.

آناتومی دستگاه ادراری زنان

دستگاه ادراری، سیستم تخلیه بدن برای خارج کردن ادرار که متشکل از مواد زائد و مایعات اضافی است، می باشد. برای این‌که عمل ادرار کردن به صورت طبیعی انجام

علت خارج شدن مایع سفید بعد از ادرار یا همراه با آن

در برخی مردان پس از ادرار، مقداری مایع منی خارج می شود که معمولاً مشکل آفرین نیست. . دلیل معمول و ساده خروج منی همراه یا پس از ادرار می تواند کمک به خ

تنگی مجرای ادرار و درمان آن با استنت

استنت در پزشکی، به لوله ای گفته می شود که شبیه به توری از جنس فلز بوده که در یک لوله یا مجرایی طبیعی در بدن قرار داده می شود. این استنت برای درمان مشک

مراقبت قبل و بعد از سیستوسکوپی

سيستوسكوپی به عنوان یکی از شایعترین عمل های اورولوژی با هدف تشخیص و درمان بیماری های مربوط به مثانه، پروستات، دستگاه ادراری صورت می گیرد.

درمان بی اختیاری ادرار با اسفنکتر مصنوعی

اسفنکتر ادرار مصنوعی برای کاهش بی‌ اختیاری ادرار استفاده می شود. این روش بیشتر برای درمان مردان مبتلا به بی‌ اختیاری استرسی مورد استفاده قرارمی گیرد.

سونداژ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سوند، لوله‌ ای توخالی، باریک، انعطاف‌ پذیر و نرم است که می‌ تواند مایعات را وارد بدن فرد بیمار کرده یا آنها را خارج کند.

چگونه از افتادگی مثانه جلوگیری کنیم؟

زمانی که عضلات کف لگن و تاندون های این ناحیه تحت فشار قرار گرفته و یا ضعیف شود، مثانه از محل اصلی خود پایین تر آمده و به سمت دیواره قدامی واژن نزول می

لخته خون در ادرار نشانه چیست؟

دفع ادرار خونی می تواند نشانه ابتلا به بیماری های مختلف باشد.نادیده گرفتن این عارضه ممکن است منجر به ناراحتی ناشی از نیاز به تکرر ادرار، درد شدید و حت

برای درمان سنگ کلیه چه کنیم؟

بیشتر سنگ‌ های کلیه بدون درمان خود به‌ خود از بین می‌ روند. با این‌ حال ممکن است برای شکستن یا دفع سنگ هایی که از بین نمی روند، به روش تهاجمی‌ تر نیاز

علت به وجود آمدن کیست کلیه

اگر کیست های کلیوی بیش از حد بزرگ شوند، ممکن است عفونی، دردناک و سبب به وجود آمدن علائمی دیگر شوند.بیماری کلیه پلی کیستیک وضعیتی ژنتیکی است که می توان

چگونه از کیفیت عملکرد کلیه ها مطمئن شویم؟

بیماری کلیوی اولیه، معمولاً علائم یا نشانه‌ خاصی ندارند تنها راه کشف بیماری های کلیوی، انجام آزمایش های عملکرد کلیه است.

سنگ شکنی با امواج صوتی لیتوتریپسی چگونه است؟

لیتوتریپسی یک روش غیر تهاجمی برای درمان سنگ‌ کلیه می‌ باشد که برای عبور کردن از مسیر ادراری خیلی بزرگ هستند.

نقش کلیه در تنظیم فشار خون

یکی از عوامل مؤثر بر روی ارتباط بین فشار خون و بیماری‌ های کلیوی، نقش کلیه‌ ها در کنترل مقدار نمک و آب در بدن است. فشار خون در واقع نیرویی است که جریان خون پمپاژ شده توسط قلب را به دیواره شریان ها وارد می کند.

کالیس کلیه چیست و کجا قرار دارد؟

کالیس کلیه، محفظه هایی هستند که از طریق آنها ادرار عبور می کند. کالیس های کوچک، رأس هرم های کلیوی را احاطه کرده اند. کاليس‌ هاي فرعي، لوله‌ هايي هستند که ادرار را دريافت می کنند و از به هم پيوستن آنها کاليس‌ هاي اصلي و در نهايت ميزناي (حالب) ساخته مي‌ شود.

تغییر رنگ و بوی ادرار چه معنایی دارد؟

در صورت کم شدن آب بدن و غلیظ شدن ادرار ممکن است بوی شدید آمونیاک احساس شود. اگر پس از ادرار بوی شدیدی را حس کردید ممکن است نشانه‌ ای از عفونت مجرای، دیابت، عفونت مثانه یا بیماری‌ های متابولیک باشد

دفع پروتئین در ادرار نشانه چیست؟

کلیه‌ ها فقط مقدار کمی از پروتئین را در ادرار فیلتر می‌ کنند. پروتئین یکی از اجزای سازنده اصلی بدن است. برای مثال، دریافت مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی، برای رشد و ترمیم حیاتی است. اگر کلیه‌ ها آنطور که باید کار نکنند، پروتئین ممکن است به ادرار نشت کند.

علل علائم و درمان سندرم نفروتیک

سندرم نفروتیک یک اختلال کلیوی است که باعث می شود بدن شما پروتئین زیادی را در ادرار دفع کند. همچنین سندرم نفروتیک معمولاً در اثر آسیب به دسته‌های رگ‌های خونی کوچک در کلیه‌ها ایجاد می‌شود که مواد زائد و آب اضافی خون را فیلتر می‌کنند.

نارسایی یا کم کاری مزمن و از کار افتادن کلیه

نارسایی مزمن کلیوی زمانی اتفاق می‌ افتد که آسیب‌ دیدگی‌ های بلند مدت در کلیه‌ ها باعث بیماری‌ های داخلی کلیه شده باشند. بیماری‌ های داخلی کلیوی به دلیل آسیب‌ دیدگی مستقیم کلیه‌ های مانند خونریزی شدید یا کمبود اکسیژن به وجود می‌ آیند

درمان بی اختیاری ادرار ناشی از افتادگی مثانه

سیستوسل یا افتادگی ماین حالت موجب می‌گردد تا مثانه به سمت واژن حالت بیرون زدگی پیدا کند. کشیدگی عضلاتی که اندامهای لگنی را پشتیبانی می‌کنند ممکن است منجر به بروز افتادگی مثانه شود.ثانه زمانی رخ می‌دهد که بافت حمایتی بین مثانه و دیواره واژن، تضعیف و دچار کشش شود.

عوارض و مضرات زیاد نگه داشتن ادرار چیست؟

افراد می توانند ۳ تا ۴ ساعت ادرار خود را نگه دارند. البته این زمان نیز بر اساس میزان و نوع مایعاتی که فرد مصرف می کند متفاوت است.نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی و نادیده گرفتن احساس ادرار ممکن است خطر برخی مشکلات، مانند عفونت ادراری را افزایش دهد، بنابراین نباید ادرار خود را زمان زیادی نگه دارید.

آیا جراحی لیزری تنگی مجرای ادرار روش مناسبی است؟

از مزایای درمان تنگی مجرای ادرار با لیزر می توان به کاهش احتمال بروز عوارض جراحی و کم کردن ریسک عود و انسداد مجدد مجرای ادراری اشاره کرد

عمل تنگی مجرای ادراری به چه مراقبتهایی نیاز دارد و عوارض آن چیست؟

اکثر بیماران بعد از جراحی تنگی مجرای ادرار سریع بهبود پیدا می‌ کنند. ممکن است چند هفته زمان برای کاهش تورم و بهبودی کامل ناحیه جراحی نیاز باشد

سوزش ادرار از مهمترین علائم سنگ مثانه

سنگ مثانه یا سیستولیت نتیجه رسوب کردن مواد معدنی در مثانه است.علل شایع برای سوزش ادرار، سنگ مثانه میباشد که اورولوژیست درمانگر بر اساس شک بالینی و سایر تست های تشخیصی درمان مناسب را تجویز خواهد کرد. سوزش ادرار به درد و سوزش مجرای ادرار در زمان ادرار کردن اطلاق میشود.

کلیه نعل اسبی یا فیوژن کلیه چیست؟

اغلب افراد با دو کلیه متولد می شوند اما گاهی اوقات این کلیه ها به یکدیگر چسبیده اند. این بیماری در حین تکامل جنینی و هنگام حرکت کلیه ها به محل طبیعی خود اتفاق می افتد. در چنین عارضه ای کلیه ها از پایین به یکدیگر جوش خورده و شکلی شبیه به حرف انگلیسی U یا یک نعل اسب را به وجود می آورند.

آناتومی دستگاه ادراری

دستگاه ادراری، به مجموعه اندام ها، مجراها، ماهیچه ها و اعصابی که برای تولید، ذخیره و انتقال ادرار با هم همکاری می کنند گفته می شود. دستگاه ادراری شامل دو کلیه، دو مجرای ادراری یا میزنای، مثانه، دو عضله اسفنکتر و مجاری ادراری است. دستگاه ادراری به سیستم کلیوی نیز معروف است.

سیستوسکوپی چیست و چه عوارضی دارد؟

سيستوسكوپی به عنوان یکی از شایعترین عمل های اورولوژی، با هدف تشخیص و درمان بیماری های مربوط به مثانه، پروستات و دستگاه ادراری صورت می گیرد. یک لوله باریک به نام سیستوسکوپ که حاوی یک لنز می باشد، وارد دستگاه مجاری ادرار می گردد و قادر به مشاهده داخل مثانه می باشد.

عفونت ادراری ؛ عوارض پیشگیری و درمان

عفونت ادراری یکی از شایع ترین عفونت ها در انسان است که اصولاً هر قسمت از دستگاه ادراری یعنی کلیه ها، حالب ها، مثانه و مجرای ادراری را درگیر می کند. بروز این عفونت در مثانه می تواند دردناک و آزاردهنده باشد و در صورت سرایت آن به کلیه ها عواقب جدی ایجاد می شود.

چه عمل هایی در بیماریهای کلیه و مجاری ادراری (اورولوژی) با لاپاراسکوپی انجام می شود؟

درصورتی‎که با علائمی از مشکلات دستگاه تناسلی، مشکلات کلیه یا مجاری ادراری یا مشکلات گوارشی مواجه شوید که نیاز به جراحی داشته باشند، معمولاً اولین نظر پزشک به جراحی لاپاراسکوپی است. در این بخش به معرفی این روش ، کاربرد ها و عوارض آن پرداخته ایم.

علت بی اختیاری ادرار در زنان

بی اختیاری ادرار به معنای عدم کنترل بر روی مثانه است که ممکن است هنگامی رخ دهد که عضلات مثانه به طور ناگهانی سفت شده اما ماهیچه های اسفنکتر به اندازه کافی قوی نباشند تا مجرای ادرار را ببندد. بی اختیاری ادرار را می توان به صورت خروج مقدار جزئی ادرار یا دفع مقدار زیادی ادرار در یک مرحله بیان کرد.

احتباس ادرار و انسداد مجاری ادراری، علل و درمان

دستگاه ادراری وظیفه دارد خون موجود در بدن را تصفیه کرده و مواد دفعی را از خون جدا کرده و آن را دفع کنند. در بعضی شرایط ممکن است که بدن نتواند این مواد یعنی ادرار را از بدن خارج کنند که به این وضعیت احتباس ادرار می گویند.

ریفلاکس ادراری یا برگشت ادرار چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

با پر شدن مثانه ادرار به جدار عضلانی مثانه فشار وارد کرده و با بستن دریچه انتهای حالب مانع از برگشت ادرار به سمت بالا می‌ شود. به هر علتی مکانیسم فوق مختل شود و ادرار از حالب به سمت بالا و سپس به کلیه وارد شود، ریفلاکس یا برگشت ادراری ایجاد می‌ شود.

علل و درمان سوزش ادرار در زنان

علل سوزش ادرار در زنان متفاوت می باشد. عفونت های ادراری و عفونت های مقاربتی از جمله شایع ترین علل سوزش ادرار در زنان محسوب می شود. در بررسی علل سوزش ادرار در زنان متخصص زنان نقش بسزایی ایفا می کند.

علت و درمان سوزش ادرار در آقایان

درد یا سوزش دستگاه تناسلی در هنگام ادرار، که به این بیماری دیسوریا هم گفته می شود، و علامت درد، ناراحتی یا سوزش هنگام ادرار است. ممکن است در نواحی مجاری ادرار، یا به (ندرت) در بالای مثانه (لگن و زیر شکم) احساس شود.

علت درد مثانه و تکرر ادرار

تکرر ادرار اغلب به دلیل نوشیدن مایعات زیاد به خصوص کافئین ایجاد می شود. اگر تکرر ادرار شما به چیزی که می نوشید مربوط نیست، ممکن است ناشی از یک دلیل ساده مانند دارویی که مصرف می کنید یا عفونت دستگاه ادراری باشد.

علت ایجاد اسپرماتوسل چیست؟

اسپرماتوسل نوعی توده شایع است که در بخش بالایی یا پشتی بیضه ها رشد می کند. اسپرماتوسل به شکل یک کیسه پر از مایع مشاهده می‌ شود که در اپیدیدیم رشد می‌ کند و به همین دلیل آن را کیست اپیدیدیمال یا کیست بیضه نیز می نامیم.

کیست پروستات چیست؟

کیست پروستات یک بیماری نادر پروستات است. از آنجایی که این عارضه اغلب بدون علامت است، نحوه مدیریت و درمان قطعی آن تا به حال شناسایی نشده است.

علائم کاهش میل جنسی در آقایان

میل جنسی پایین بیانگر کاهش علاقه به فعالیت جنسی است. از دست دادن علاقه به رابطه جنسی معمول بوده و سطح میل جنسی در طول زندگی متفاوت است. همچنین طبیعی است که علایق شما با همسرتان مطابقت نداشته باشد.

خون در منی یا هماتوسپرمی چیست؟

خون در منی را هماتوسپرمی یا هموسپرمی می‌ نامند. دیدن خون در منی می‌ تواند مرد را مضطرب کند. خوشبختانه، معمولا نشان‌ دهنده یک مشکل عمده پزشکی نیست. برای مردان جوان‌ تر از 40 سال بدون هیچ علائم مرتبط و بدون عوامل خطر برای بیماری‌ های زمینه‌ ای، خون در مایع منی اغلب خود به خود ناپدید می‌ شود.

بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی چیست؟

بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی یک بیماری غیرسرطانی ناشی از بافت اسکار فیبری است که روی آلت تناسلی ایجاد می‌ شود و باعث نعوظ‌ های منحنی و دردناک می‌ شود.

نکاتی برای بهبود سلامت کلی دستگاه ادرار

دستگاه ادراری به عنوان یک فیلتر عمل می‌ کند و سموم و مواد زائد را از طریق ادرار از بدن خارج می‌ کند. برای عبور دادن این زباله‌ ها از یک سری لوله و مجاری استفاده می‌ کند. این لوله‌ ها به رگ‌ های خونی و دستگاه گوارش شما متصل هستند . سیستم ادراری شما به بقیه بدن شما کمک می‌ کند تا به درستی کار کنند.

آیا عدم تقارن بیضه ها نشانه واریکوسل است؟

عدم تقارن بیضه‌ ها از دلایل ایجاد واریکوسل نیست اما برعکس، ممکن است از علائم واریکوسل باشد. البته عوامل مختلفی بجز واریکوسل نیز وجود دارند که میتوانند منجر به عدم تقارن غیرطبیعی در بیضه ها شوند.

مثانه بیش فعال چیست و روش درمان آن چگونه است؟

مثانه بیش فعال باعث دفع مکرر و ناگهانی ادرار شده که ممکن است کنترل آن دشوار باشد. ممکن است احساس کنید که در طول روز و شب بارها نیاز به دفع ادرار دارید و همچنین ممکن است از دست دادن غیرعمدی ادرار (بی‌ اختیاری فوریتی) را تجربه کنید.

دلایل بی اختیاری ادرار عصبی و روش های درمان آن

بی‌ اختیاری ادرار عصبی از دست دادن نا خواسته ادرار است. بی‌ اختیاری استرسی یا عصبی زمانی اتفاق می‌ افتد که حرکت یا فعالیت فیزیکی، مانند سرفه، خنده، عطسه، دویدن یا بلند کردن اجسام سنگین به مثانه شما فشار (استرس) وارد می‌کند و باعث نشت ادرار می‌ شود.

افتادگی مثانه یا سیستوسل چیست؟

سیستوسل وضعیتی است که در آن بافت‌های حمایتی اطراف مثانه و دیواره واژن ضعیف و کشیده می‌شوند و به مثانه و دیواره واژن اجازه می‌دهند به داخل کانال واژن بیفتند

عفونت ادراری در زنان و مردان ؛ علل و علائم عفونت ادراری

عفونت‌ های ادراری (UTI) از شایع‌ ترین عفونت‌ ها در انسان است که می‌ تواند در هر قسمت از سیستم ادراری مانند کلیه‌ ها ، لوله‌ های حالب‌، مثانه و مجاری ادرار به وجود بیاید . اغلب عفونت‌ های ادراری ، ناشی از باکتری‌ ها هستند اما برخی دیگر نیز از قارچ‌ ها و ویروس‌ ها نشات می‌ گیرند .

دلایل وجود خون در ادرار مردان

وجود خون در ادرار مردان می تواند ناشی از مشکلات متعددی باشد. این اختلال با نام هماچوری در پزشکی شناخته می شود.در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر دلایل وجود خون در ادرار مردان می پردازیم.

واریکوسل چه زمانی باعث ناباروری می شود؟

بسیاری از مردان دارای سیاهرگ‌ های بزرگ‌ شده در کیسه بیضه خود هستند. پزشکان به این وریدها واریکوسل می‌ گویند. بسیاری از مردان مبتلا به واریکوسل هیچ علامتی ندارند اما برخی ممکن است مشکلات باروری داشته باشند.

عفونت ادراری چیست؟

عفونت دستگاه ادراری یا عفونت ادراری، عفونت در هر بخشی از سیستم ادراری است که شامل کلیه‌ ها، مثانه، حالب‌ ها و مجرای ادرار می‌ شود. احتمال ابتلا به عفونت ادراری در زنان زیاد است.

هیدروسل چیست و چگونه تشخیص داده میشود؟

هیدروسل مجموعه‌ ای از مایع در غشای بیضه است که باعث تورم در کیسه بیضه می‌ شود. زنان نیز ممکن است هیدروسل را در امتداد کانال نوک تجربه کنند اما بسیار نادر است.

علل و علائم تنگی مجرای ادرار در مردان

وظیفه اصلی مجرای ادرار در مردان و زنان دفع ادرار به خارج از بدن است. این لوله نازک نقش مهمی در انزال مردان نیز دارد. هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت جریان ادرار را در این لوله مسدود یا کند می‌ کند، تنگی مجرای ادرار نامیده می‌ شود. برخی افراد همراه با تنگی مجرای ادرار احساس درد دارند.

نحوه عملکرد کلیه ها و مجرای ادراری

عملکرد سیستم ادراری فیلتر کردن خون و تولید ادرار به عنوان یک محصول جانبی زائد است. اندام‌ های دستگاه ادراری شامل کلیه‌ ها، لگنچه کلیه، حالب، مثانه و مجرای ادرار است.کلیه و سیستم ادراری به بدن کمک می‌ کند تا مواد زائد مایعی به نام اوره را دفع کند .

علائم عفونت کلیه در زنان و مردان چیست؟

عفونت کلیه که به عنوان پیلونفریت نیز شناخته می‌ شود، زمانی اتفاق می‌ افتد که باکتری‌ های دستگاه ادراری به سمت مجرای ادرار حرکت می‌ کنند و یک یا هر دو کلیه را تحت تاثیر قرار می‌ دهند.عفونت‌ های کلیه معمولاً افرادی که قبلاً عفونت مثانه داشتند، زنان و افراد باردار را تحت تأثیر قرار می‌ دهد.

آیا التهاب مثانه خطرناک است؟

سیستیت اصطلاح پزشکی برای التهاب مثانه است. بیشتر اوقات التهاب ناشی از یک عفونت باکتریایی است و به آن عفونت دستگاه ادراری می‌ گویند. عفونت مثانه می‌ تواند دردناک و آزاردهنده باشد و اگر عفونت به کلیه‌ ها سرایت کند، می‌ تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.

رنال کولیک چیست؟

گاهی اوقات، سنگ کلیه می‌ تواند از حالب، لوله بین کلیه و مثانه عبور کند. اگر سنگ به مثانه برسد، می‌ تواند از طریق ادرار از بدن خارج شود. اگر سنگ در حالب گیر کند، جریان ادرار از کلیه را مسدود کرده و باعث درد می‌ شود.رنال کولیک دردی است که به دلیل وجود سنگ در دستگاه ادراری ایجاد می‌ شود.

عفونت کلیه چه علائم و عوارضی دارد؟

عفونت کلیه (پیلونفریت) نوعی عفونت مجاری ادراری است که به طور کلی از مجرای ادرار یا مثانه شروع می‌شود و به یک یا هر دو کلیه می‌رسد. عفونت کلیه نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

کلیه پلی کیستیک چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

بیماری کلیه پلی کیستیک یک اختلال ارثی است که در آن دسته‌ هایی از کیست‌ ها عمدتاً در کلیه‌ ها ایجاد می‌ شوند و باعث بزرگ شدن کلیه‌ ها و از دست دادن عملکرد آن‌ ها در طول زمان می‌ شوند. کیست‌ ها کیسه‌ های گرد غیرسرطانی حاوی مایع هستند که از نظر اندازه متفاوت بوده و می‌ توانند بسیار بزرگ شوند.

پیچ خوردگی بیضه چیست؟

پیچ خوردگی بیضه زمانی اتفاق می‌ افتد که بیضه می‌ چرخد و طناب اسپرماتیک (خون را به کیسه بیضه می‌ آورد) را می‌ پیچاند. کاهش جریان خون باعث درد و تورم ناگهانی و اغلب شدید می‌ شود.

سندروم مثانه دردناک چیست؟

سیستیت بینابینی که اغلب سندرم مثانه دردناک نامیده می‌ شود، یک وضعیت دشوار است. تشخیص آن سخت است و اگرچه درمان‌ ها می‌توانند زندگی را با آن بهتر کنند، اما هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

وجود خون در ادرار را جدی بگیرید

در صورت وجود خون در ادرار نباید به آن بی‌ توجهی کرد زیرا می‌ تواند نشانگر یک مشکل حاد در بدن باشد. وجود خون در ادرار که به نام هماتوریا شناخته می‌ شود؛ لزوما با چشم قابل تشخیص نیست و در موارد زیادی لازم است تا بررسی ادرار توسط میکروسکوپ صورت بگیرد.

معاینه اورولوژی شامل چه مواردی میشود؟

در زمان مصریان و یونانیان باستان، پزشکان اغلب رنگ، بو و بافت ادرار را بررسی می‌کردند. آن‌ها همچنین به دنبال حباب، خون و سایر علائم بیماری بودند. امروزه همه رشته‌های پزشکی که بر سلامت سیستم ادراری تمرکز دارد را اورولوژی می‌گویند

آیا تومورهای آدرنال همواره سرطانی هستند؟

تومور آدرنال به تومورهایی گفته می‌ شود که در غدد فوق کلیه حضور دارند. برخی از این تومور ها علامت خاصی ایجاد نمی‌ کنند و بصورت اتفاقی در آنالیز های سی تی اسکن یا ام آر آی به دلایل دیگری بجز بررسی تومور آدرنال یافت می‌ شوند.

احتباس یا تخلیه ناکامل ادرار چیست و چگونه درمان میشود؟

تخلیه ناکامل ادرار یا احتباس ادرار در واقع یک نقص در مرحله دفع ادرار از مثانه است که می تواند ناشی از دو دلیل باشد.دلیل اول انقباض ناکافی عضله مثانه و دومین دلیل انسداد درمسیر خروج ادرار از مثانه و گاهی ترکیبی از هر دو مشکل است.در این مقاله به بررسی علل و درمان تخلیه ناکامل ادرار می پردازیم.

روشهای درمانی برای بی اختیاری ادرار

بی اختیاری و یا ریزش ادرار یک بیماری به شمار آورده نمی شود، بلکه آن را نشانه ای از یک بیماری زمینه ای می دانند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر علل ایجاد بی اختیاری در ادرار می پردازیم.

بیماری های بدخیم همراه با خونریزی در ادرار

بیماری‌های مختلفی ممکن است موجب ورود خون به ادرار شوند. برخی از این بیماری‌ها خطر چندانی ندارند در حالی که برخی از بیماری‌هایی که منجر به هماتوریا می‌شوند مشکلاتی جدی محسوب می‌شوند که نیاز است فورا به آنها رسیدگی شود.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین