اورولوژی ترمیمی به درمان چه بیماری هایی کمک می کند؟
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری مردان / اورولوژی ترمیمی چیست؟

اورولوژی ترمیمی چیست؟

اورولوژی(Urology) شاخه ای تخصصی از علم پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی می پردازد. متخصصین اورولوژی به تشخیص و درمان بیماری هایی که باعث درگیری ارگان هایی مانند: کلیه ها، غدد ادرنال، میزنای، پیش آبراه، بیضه ها، اپی دیدیم، وازدفران، غدد سمینال وزیکول، پروستات و آلت تناسلی می شوند؛ می پردازند. ارولوژی خود به زیرشاخه های متعددی تقسیم می شود. اندواورولوژی ، لاپاراسکوپی ، ارولوژی اطفال، نورواورولوژی و اورولوژی ترمیمی از زیر شاخه های اورولوژی هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اورولوژی ترمیمی شاخه ای بسیار تخصصی از اورولوژی مردان است که هدف آن ترمیم ساختار و عملکرد سیستم ادراری و تناسلی با استفاده از روش های پیشرفته جراحی است. جراحی پروستات ، عمل برداشتن رحم و رفع انسداد ها گوشه کوچکی از درمان هایی هستند که با اورولوژی ترمیمی ممکن شده اند.

علائم بیماری های ارولوژی

  1. مشاهده خون در ادرار
  2. ادرار دردناک
  3. درد کلیه
  4. احساس درد یا توده در بیضه
  5. علائم تحریکی ( مانند کاهش ظرفیت مثانه که سبب بی اختیاری در ادرار می شود.)
  6. اختلالات زناشویی
اورولوژی ترمیمی

اورولوژی ترمیمی به درمان چه بیماری هایی کمک می کند؟

انواع روش های درمان در اورولوژی ترمیمی

برخی از انواع روش های درمان اورولوژی ترمیمی در زیر ذکر شده است:

  1. بازسازی مثانه: بیماران مبتلا به سرطان مثانه تهاجمی موضعی، ممکن است نیاز به برداشتن مثانه با جراحی داشته باشند و مثانه جدیدی از بخش هایی از روده ساخته شود.
  2. بازسازی دستگاه تناسلی: ترکیبی از فلپ های عضلانی و گرافت های پوستی در زیر پوست قرار می گیرند تا آناتومی را بازیابی کنند و زخم بافت تناسلی را به حداقل برساند. این می تواند از هرچیزی از کلیتوریدکتومی گرفته تا ترمیم پوست ختنه گاه متغیر باشد.
  3. درمان مثانه نوروژنیک: اندازه مثانه از طریق تقویت مثانه (با استفاده از روده) برای بیماران مبتلا به اختلال عملکرد مثانه ناشی از آسیب های عصبی افزایش می یابد. این کار برای جلوگیری از آسیب های کلیه با افزایش اندازه مثانه و کاهش فشار مثانه انجام می شود.
  4. بازسازی حالب: انسدادهای حالب ناشی از آسیب یا تنگی حالب (تنگی حالب) از طریق روش های باز یا کم تهاجمی ترمیم می شوند و ممکن است مثانه نیز بازسازی شود.
  5. ترمیم انسداد محل اتصال حالب لگنی(UPJ): پیلوپلاستی، یک روش جراحی برای برداشتن بافت اسکار و اتصال مجدد بخش های سالم حالب ممکن است برای رفع انسداد در ناحیه ای که حالب و کلیه به هم می رسند موردنیاز باشد.
  6. بازسازی مجاری ادرار: گرافت پوستی، پیوندهای مخاطی دهان(غشای مخاطی پوشاننده داخل دهان) و فلپ های پوستی و عضلانی برای جایگزینی مجرای ادرار و افزایش قطر استفاده می شود تا تخلیه ادرار به حالت عادی باز می گردد. بافت اسکار ممکن است قبل از این برداشته شود.



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟

سرطان مثانه رشد کنترل‌ نشده سلول‌ های غیرطبیعی در مثانه است که منجر به تشکیل تومور می‌ شود. با گذشت زمان، تومور ممکن است به پوشش مثانه نفوذ کند و به لایه‌ های عضلانی اطراف حمله کند. علائم شامل ظاهرشدن خون در ادرار و تکرر و دردناک شدن ادرار است. ... ادامه مطلب

آیا واریکوسل در رابطه جنسی تأثیر دارد؟آیا واریکوسل در رابطه جنسی تأثیر دارد؟

واریکوسل بزرگ شدن وریدهای داخل کیسه شل پوستی است که بیضه ها (اسکروتوم) را نگه می دارد.این وریدها خون کم اکسیژن را از بیضه ها منتقل می‌ کنند.واریکوسل زمانی اتفاق می‌ افتد که خون در سیاهرگ‌ ها جمع می‌ شود، نه اینکه به طور موثر در کیسه بیضه گردش کند. ... ادامه مطلب

اختلال نعوظ چیست؟اختلال نعوظ چیست؟

وقتی مردان از نظر جنسی تحریک می‌ شوند، هورمون‌ ها، ماهیچه‌ ها، اعصاب و عروق خونی همه با هم کار می‌ کنند تا نعوظ ایجاد شود. اختلال نعوظ، ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی است. تخمین زده می‌ شود که از هر ۱۰ مرد بالغ ۱ نفر به طور طولانی مدت از مشکل نعوظ رنج می‌ برد. ... ادامه مطلب

عوارض عمل واریکوسل چیست؟عوارض عمل واریکوسل چیست؟

واریکوسل به بزرگ شدن رگ های بیضه گفته میشود.جراحی واریکوسل با هدف برطرف کردن این رگ های بزرگ انجام می گردد تا گردش خون به اندام های تولید مثل به طور صحیح انجام شود. در ادامه این مطلب به عوارض عمل واریکوسل پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین