دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری مردان
بهترین روش افزایش قطر آلت تناسلی

افزایش قطرتناسلی نه تنها برای مردان موثر است بلکه به نحوی برای همسرشان نیز مزیت دارد. زیرا با گذشت زمان زنان ممکن است دچار شلی واژن شوند که می شوند

اورولوژی ترمیمی چیست؟

اورولوژی شاخه ای تخصصی از علم پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی می پردازد.

آیا بستن لوله مردان برگشت پذیر است؟

وازکتومی یا عمل بستن لوله ها در مردان، یکی از رایج ترین روش های پیشگیری از بارداری به شکل دائمی است که اغلب درد خاصی نیز ندارد

عدم نعوظ در مردان چه عللی دارد؟

نعوظ، سفت شدن، بزرگ شدن و متورم شدن آلت تناسلی مردانه است و زمانی رخ می دهد که به دلیل مجموعه ای از فرایندهای پیچیده بافت اسفنج مانند درون آلت پر از خ

تستوسترون پایین در مردان چه علل و علائمی دارد؟

اگر تستوسترون بیشتر از حد کاهش یابد، مردان ممکن است طیف وسیعی از علائم را تجربه کنند. این حالت می تواند باعث تغییرات جسمی و احساسی و جنسی در مردان شو

علت افتادگی یا شل شدن بیضه چیست؟

وقتی مردان پا به سن می‌ گذارند، کیسه بیضه انعطاف‌ پذیری خود را از دست می‌ دهد و پوست شروع به شل شدن می‌ کند. برخی اختلالات پزشکی نیز باعث می‌ شوند تا پوست کیسه بیضه شل به نظر برسد. شل بودن بیش از اندازه، در نهایت منجر به درد خواهد شد.

آنچوریا یا نداشتن بیضه از بدو تولد

آنچوریا (Anorchia) یک وضعیت نادر و ناشی از یک اختلال تکاملی است که در آن فرد با وجود اینکه از نظر کروموزومی مذکر است؛ اما در تکامل اندام تناسلی خارجی اختلال وجود دارد. به طوریکه در معاینه، بیضه ندارد

توضیحاتی درباره جراحی میکروسکوپیک واریکوسل

واریکوسل مجموعه‌ ای از رگ‌ های (رگ‌های خونی) بزرگ شده (گشاد شده) موجود در کیسه بیضه است. این بیماری در کنار و بالای یک یا هر دو بیضه (بیضه) رخ می‌ دهد. رگ‌ هایی که در اثر این بیماری آسیب می‌ بینند آنهایی هستند که در طناب بیضه قرار دارند.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟

واریکوسل به بزرگ شدن رگ های بیضه گفته میشود.جراحی واریکوسل با هدف برطرف کردن این رگ های بزرگ انجام می گردد تا گردش خون به اندام های تولید مثل به طور صحیح انجام شود. در ادامه این مطلب به عوارض عمل واریکوسل پرداخته ایم.

آیا ضربه به بیضه باعث ناباروری میشود؟

آسیب دیدن بیضه درد توان‌ فرسا، کبودی، تورم و حتی ناباروری را در موارد شدید به دنبال دارد. بیضه‌ ها به دلیل اسفنجی بودن در اکثر موارد بخشی از ضربه وارده را جذب می‌ کنند، بدون این که آسیب جدی ببینند. ارزیابی به‌ موقع آسیب و درمان مناسب نتایج مثبتی به‌همراه خواهد داشت.

هیپوسپادیاس (Hypospadias) یا ختنه خدادادی چیست؟

هیپوسپادیس نوعی نقص مادرزادی است که باعث می شود در افرادی که دچار این بیماری هستند، مجرای خروجی مثانه در قسمت زیرین آلت تناسلی قرار بگیرد. هیپوسپادیاس خفیف مشکلی در باروری ایجاد نمی‌کند؛ ولی غالباً امکان بازسازی و ترمیم مجرای ادراری و آوردن سوراخ ادراری برای ایجاد ظاهری بهتر به سر آلت وجود دارد.

آیا کوچک بودن بیضه باعث ناباروری میشود؟

درصورتی‌ که علت کوچک شدن بیضه افزایش سن یا عوامل طبیعی دیگر باشد این اتفاق به‌ صورت آهسته و آرام‌ آرام رخ می‌ دهد و مشکلی هم برای سلامتی فرد به وجود نمی‌ آورد. یکی از عوارض و پیامدهای کوچک شدن بیضه مردان، ایجاد مشکلات ناباروری در آنها است که به وضعیت اسپرم ها مربوط می شود.

سندروم کلاین فلتر چیست؟

سندرم کلاین فلتر توسط یک کروموزوم X اضافی ایجاد می شود. این کروموزوم دارای نسخه های بیشتری از ژن هایی است که در رشد بیضه ها تداخل ایجاد می کنند. این به معنی تولید تستوسترون (هورمون جنسی مردانه) کمتر از حد معمول است. درمان سندرم کلاین فلتر را در این بخش شرح داده ایم.

بیضه نزول نکرده (بیضه پنهان یا نهفته داخل شکم)

اگر پایین آمدن بیضه در هر قسمت از مسیر طبیعی متوقف شود، به آن عدم نزول بیضه یا بیضه نزول نکرده می‌ گویند. این مشکل میتواند یک‌ طرفه یا دوطرفه باشد . در این بخش به عوارض و درمان بیضه نزول نکرده اشاره کرده ایم.

با دیدن این علائم فوراً به اورولوژیست مراجعه کنید؟

اورولوژی بخشی از مراقبت های بهداشتی است که با بیماری های دستگاه ادراری زن و مرد روبرو است. اورولوژی به عنوان یک تخصص جراحی شناخته می شود. علاوه بر جراحی، یک اورولوژیست، پزشک متخصص طب داخلی، طب اطفال، پزشکی زنان و سایر بخش های مراقبت‌های بهداشتی است.

مدت زمان زنده ماندن اسپرم چقدر است؟

پس از ورود اسپرم ها به دستگاه تناسلی زن ، بیشتر آنها طی یک یا دو روز از بین می روند اما برخی از آنها تا پنج روز هم زنده می مانند و بنابراین، بیشترین مدت زمانی که یک اسپرم قادر است در مایع گردنه رحم یا رحم زنده بماند پنج روز است.

چه چیزی باعث کم شدن اسپرم مرد میشود؟

کم بودن تعداد اسپرم به این معنی است که در مایع منی تعداد اسپرم کمتر از حد نرمال است. تعداد کم اسپرم اولیگواسپرمی نامیده می شود. اگر 15 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی داشته باشید، تعداد اسپرم شما کمتر از حد نرمال است. تعداد کم اسپرم احتمال باروری تخمک همسرتان در یک بارداری را کاهش می دهد.

چند راه درمانی برای تقویت اسپرم ضعیف

پایین بودن تعداد اسپرم می‌ تواند قدرت باروری طبیعی مرد را با مشکل رو به‌ رو کند. مشکلات مربوط به اسپرم از جمله پایین بودن تعداد اسپرم و مشکلات مربوط به کیفیت اسپرم، بسیار شایع هستند. راه‌ های درمانی زیادی برای افزایش اسپرم وجود دارد که در ادامه بیان میگردد.

هرپس یا تبخال تناسلی چیست و چطور درمان میشود؟

تبخال دستگاه تناسلی یک عفونت شایع جنسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس با عبارت مخفف شده ایجاد می شود. مهمترین راه انتشار ویروس هرپس سیمپلکس را می توان تماس جنسی دانست. در این بخش به معرفی تبخال تناسلی پرداخته ایم.

عوارض مصرف مواد مخدر و الکل در عملکرد جنسی مردان

سوء مصرف مواد مخدر و الکل ترکیب خطرناکی است که عوارض جدی کوتاه مدت و درازمدتی را بر عملکرد جنسی در مردان به دنبال دارد. مطالعات نشان داده اند که یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر ناباروری مردان، مصرف زیاد الکل است. در این بخش به عوارض مصرف الکل در عملکرد جنسی مردان پرداخته ایم.

پریاپیسم یا نعوظ دائم چیست؟

در پریاپیسم یا نعوظ بی اختیار، که اغلب با درد همراه است معمولاً بدون تحریک جنسی نعوظ اتفاق می‌ افتد. اگرچه پریاپیسم در تمام رده‌ های سنی، حتی نوزادان بروز می‌ کند. برای درمان و تشخیص این عارضه لازم است حتما به متخصص اورولوژی مراجعه شود.

آتروفی بیضه (کوچک شدن بیضه ها) چیست؟

درصورتیکه علت کوچک شدن بیضه افزایش سن یا عوامل طبیعی دیگر باشد؛ این اتفاق به‌صورت آهسته و آرام‌ آرام رخ می‌دهد و مشکلی هم برای سلامتی فرد به وجود نمی‌آورد. درمان آتروفی بیضه معمولاً بر اساس بررسی‌ها و تست‌ هایی که به دنبال پیدا کردن علت کوچک شدن بیضه‌ها انجام می‌ شوند، صورت می‌ گیرد.

کیست اپیدیدیم یا اسپرماتوسل چیست و چگونه درمان می شود؟

کیست اپیدیدیم یا اسپرماتوسل یک کیسه غیرطبیعی است که در اپیدیدیم ایجاد می‌ شود. اپیدیدیم لوله کوچک و پیچ خورده‌ ای است که در بالای بیضه قرار دارد و اسپرم را جمع‌آوری و منتقل می‌ کند.

آیا وازکتومی قابل برگشت است؟

عمل برگشت وازکتومی مسیر ورود اسپرم به مایع منی را دوباره وصل می کند.بیشتر اوقات، انتهای بریده شده لوله دوباره وصل می شود.در برخی موارد، انتهای عروق به اپیدیدیم متصل می شود.هنگامی که لوله ها به هم متصل می شوند، اسپرم می تواند دوباره از طریق مجرای ادرار جریان یابد.

آتروفی بیضه چیست و چه علائم و عللی دارد؟

آتروفی بیضه به کوچک شدن بیضه ها اشاره دارد که غدد تولید مثل مردانه در کیسه بیضه هستند. آتروفی بیضه به کوچک شدن بیضه های واقعی شما اشاره دارد، نه کیسه بیضه شما. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب، یک بیماری زمینه ای یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص باشد.

علت کج شدن آلت تناسلی مردان چیست؟

بیماری پیرونی یا کجی آلت تناسلی یکی از اختلالات دستگاه تناسلی مردان است که در اثر اسکار بافت آلت تناسلی مردان ایجاد می شود. بیماری پیرونی می تواند منجر به خم شدن یا کج بودن آلت تناسلی مردان گردد.

انزال دیر رس یا دیر انزالی چیست؟

دیر انزالی یا انزال دیررس، مشکلی است که در بسیاری از موارد برای درمان آن هیچ اقدامی انجام نمی شود. وجود این مشکل تأثیر زیادی بر روی سلامت رابطه جنسی زوجین می گذارد و باعث عدم رضایت، رابطه همراه با درد و رابطه با بی میلی می شود.

اندازه طبیعی آلت تناسلی مردان چه قدر است؟

بسیاری از مردان نگران این هستند که آیا آلت تناسلی آنها به اندازه کافی بزرگ است یا خیر و آیا شریک جنسی را راضی می کند یا خیر.این می تواند بر اعتماد به نفس و تصویر فرد از خود تاثیر بگذارد. در این بخش به اندازه نرمال آلت تناسلی پرداخته ایم.

اختلال نعوظ چیست؟

وقتی مردان از نظر جنسی تحریک می‌ شوند، هورمون‌ ها، ماهیچه‌ ها، اعصاب و عروق خونی همه با هم کار می‌ کنند تا نعوظ ایجاد شود. اختلال نعوظ، ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی است. تخمین زده می‌ شود که از هر ۱۰ مرد بالغ ۱ نفر به طور طولانی مدت از مشکل نعوظ رنج می‌ برد.

آیا اختلال نعوظ درمان قطعی دارد؟

در بر‌هه‌ هایی از زندگی یک مرد، رسیدن به نعوظ یا حفظ آن ممکن است با مشکل و اختلال همراه باشد. به عبارتی دیگر، اختلال نعوظ زمانی رخ می‏دهد که نتوانید نعوظ به دست آمده را تا پایان رابطه جنسی حفظ کنید یا اصلاً نعوظ ایجاد نشود.

دیرانزالی چیست؟

دیر انزالی یا انزال معیوب مشکلی است که در بسیاری از موارد برای درمان آن هیچ اقدامی انجام نمی شود. وجود این مشکل تاثیر زیادی بر روی سلامت رابطه جنسی زوجین می گذارد و باعث عدم رضایت، رابطه همراه با درد، رابطه با بی میلی می شود.

هایپرپرولاکتینمی یا پرولاکتین بالا چیست؟

سطح بالای پرولاکتین در تولید طبیعی سایر هورمون ‌ها مانند استروژن و پروژسترون نیز تداخل ایجاد می‌ کند و در تخمک گذاری اختلال ایجاد کند. برخی از خانم ‌ها سطح پرولاکتینشان بالاست اما هیچ علامتی ندارند. در مردان، سطح بالای پرولاکتین می‌ تواند باعث گالاکتوره و ناتوانی جنسی شود.

واریس بیضه چیست و آیا واریس بیضه باعث ناباروری می شود؟

واریکوسل بیماری ای مردانه و بسیار شایع است که ۱۵ درصد از مردان بزرگسال و ۲۰ درصد از نوجوانان را درگیر می کند. البته به طور کلی، بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال اتفاق می افتد.

آیا واریکوسل در رابطه جنسی تأثیر دارد؟

واریکوسل بزرگ شدن وریدهای داخل کیسه شل پوستی است که بیضه ها (اسکروتوم) را نگه می دارد.این وریدها خون کم اکسیژن را از بیضه ها منتقل می‌ کنند.واریکوسل زمانی اتفاق می‌ افتد که خون در سیاهرگ‌ ها جمع می‌ شود، نه اینکه به طور موثر در کیسه بیضه گردش کند.

دلیل کاهش اسپرم در مایع منی چیست؟

داشتن تعداد کم اسپرم، احتمال بارور شدن تخمک همسرتان توسط یکی از اسپرم‌ ها و در نتیجه بارداری را کاهش می‌ دهد. با این وجود، بسیاری از مردانی که تعداد اسپرم پایینی دارند، هنوز هم می توانند صاحب فرزند شوند.

افزایش کیفیت اسپرم در اختلالات اسپرموگرام

مردی با اختلالات اسپرموگرام ممکن است نیاز به مراجعه به متخصص اورولوژی برای بحث در مورد گزینه های درمانی داشته باشد. تجزیه و تحلیل غیرطبیعی مایع منی اغلب ناشی از عوامل سبک زندگی، سایر شرایط پزشکی، انسداد در مسیر عبور اسپرم یا شرایط ژنتیکی موثر بر تولید اسپرم است.

اسپرم چیست؟

اسپرم ممکن است سلول های ریزی باشد اما 50 درصد آنها مسئول تولید مثل هستند. مردان روزانه میلیون‌ ها سلول از این سلول را تولید می‌ کنند اما برای بارور کردن تخمک و ایجاد زندگی تنها یک سلول لازم است.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین