پیشگیری از اختلال نعوظ

اختلال نعوظ چیست؟

وقتی مردان از نظر جنسی تحریک می‌شوند، هورمون‌ها، ماهیچه‌ها، اعصاب و عروق خونی همه با هم کار می‌کنند تا نعوظ ایجاد شود. سیگنال‌های عصبی که از مغز به آلت‌تناسلی ارسال می‌شود، باعث شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود. این امر به نوبه خود به جریان خون در بافت آلت‌تناسلی اجازه می‌دهد. هنگامی که خون آلت‌تناسلی را پر می‌کند و نعوظ ایجاد می‌شود، عروق خونی آلت‌تناسلی بسته می‌شوند تا نعوظ حفظ شود. اختلال نعوظ، ناتوانی در دستیابی و حفظ نعوظ مناسب برای مقاربت جنسی است. تخمین زده می‌شود که از هر ۱۰ مرد بالغ ۱ نفر به طور طولانی مدت از مشکل نعوظ رنج می‌برد.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مردان و مشکلات جنسی آقایان از جمله اختلال نعوظ را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها و مشکلات مبتلا هستید به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

علائم اختلال نعوظ

در صورتی که مشکلات زیر به صورت منظم رخ دهند احتمال اختلال نعوظ وجود دارد:

دیگر اختلالات جنسی مرتبط با اختلال نعوظ شامل موارد زیر می باشد:

در اغلب موارد اختلال در نعوظ ناشی از مشکلات جسمانی است. علل شایع عبارتند از:

علل روانی اختلال نعوظ:

مغز نقش کلیدی را در تحریک مجموعه رویدادهای فیزیکی که باعث ایجاد نعوظ و بروز احساس هیجان جنسی میشوند ایفا میکند. تعدادی از موارد می تواند باعث بدتر شدن اختلال در نعوظ شود. این موارد شامل:

اختلال نعوظ چیست؟

عوامل خطر اختلال نعوظ

همانگونه که سن افزایش پیدا میکنید، ممکن است نعوظ زمان بیشتری طول بکشد. این شرایط ممکن است ناشی از بیماریهای زمینه ای و یا مصرف برخی داروها باشد. عوامل متعددی که میتوانند به اختلال نعوظ منجر شوند شامل:

روشهای تشخیص اختلال نعوظ

مانند دیگر بیماریها گرفتن شرح حال مناسب و معاینه فیزیکی مانند معاینه بیضه ها ضروری میباشد؛ اما یکسری اقدامات تکمیلی نیز لازم میباشد که برای تأیید تشخیص و شروع درمان اهمیت دارند:

روشهای ذکر شده در بالا برای بررسی علل فیزیکی اختلال نعوظ میباشد؛ اما در مواردی که اختلال نعوظ به دلیل مشکلات روحی روانی باشد با یک شرح حال دقیق میتوان به آن پی برد که در این افراد معمولاً این اختلال نعوظ به‌صورت ناگهانی و به دنبال استرس روحی روانی ایجاد میشود.

درمان اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ به علت اصلی و عامل اختلال نعوظ بستگی دارد. ممکن است لازم باشد شما از ترکیبی از روش های درمانی، از جمله دارو یا مشاوره درمانی استفاده کنید.

داروهای خوراکی

قبل از مصرف هر دارویی برای اختلال نعوظ، از جمله مکمل های بدون نسخه و داروهای گیاهی، پزشک خود را در جریان بگذارید. داروها برای اختلال نعوظ در همه افراد مؤثر نیستند و ممکن است در شرایط خاص، مانند بعد از جراحی پروستات یا اگر دیابت دارید اثر کمتری داشته باشند. برخی از داروها همچنین ممکن است خطرناک هم باشند. داروهای خوراکی برای درمان اختلال نعوظ بسیاری از مردان موفقیت‌آمیز هستند. این داروها شامل:

جراحی برای درمان اختلال نعوظ

در افرادی که به درمان های قبلی پاسخ نداده اند از اعمال جراحی استفاده می شود مثل پروتزهای آلت. از جراحی های دیگر جراحی عروق است که بیشتر در افراد جوان غیر سیگاری و فاقد بیماری زمینه ای (دیابت) که بیشتر در اثر ضربه دچار اختلالات عروقی و اختلال در خونرسانی به آلت شده اند، استفاده می شود.

عوارض اختلال نعوظ

عوارض ناشی از اختلال نعوظ می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. استرس یا اضطراب
  2. خجالت زدگی یا کاهش عزت نفس
  3. زندگی جنسی نامطلوب
  4. مشکلات در رابطه
  5. مشکلات باروری

پیشگیری از اختلال نعوظ

در ادامه با علائم آشنا خواهید شد. همشهریان گرامی؛ در صورت مشاهده هرگونه علامتی از بیماری سرطان بیضه، توصیه می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید؛ تا با تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع، از وخامت بیماری جلوگیری کنید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا سرطان کلیه برگشت پذیر است؟آیا سرطان کلیه برگشت پذیر است؟

سرطان کلیه زمانی شروع می‌ شود که سلول‌ های سالم دریک یا هر دو کلیه تغییر کرده و خارج از کنترل رشد می‌ کنند و توده‌ ای به نام تومور قشر کلیه را تشکیل می‌ دهند. تومور می‌ تواند بدخیم، ناتوان یا خوش‌ خیم باشد. تومور بدخیم سرطانی است، به این معنی که می‌ تواند رشد کند و به سایر قسمت‌ های بدن گسترش یابد. ... ادامه مطلب

درمان بی اختیاری ادرار با اسفنکتر مصنوعیدرمان بی اختیاری ادرار با اسفنکتر مصنوعی

اسفنکتر ادرار مصنوعی برای کاهش بی‌ اختیاری ادرار استفاده می شود. این روش بیشتر برای درمان مردان مبتلا به بی‌ اختیاری استرسی مورد استفاده قرارمی گیرد. ... ادامه مطلب

اورولوژی ترمیمی چیست؟اورولوژی ترمیمی چیست؟

اورولوژی شاخه ای تخصصی از علم پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی می پردازد. ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرار و درمان آن با استنتتنگی مجرای ادرار و درمان آن با استنت

استنت در پزشکی، به لوله ای گفته می شود که شبیه به توری از جنس فلز بوده که در یک لوله یا مجرایی طبیعی در بدن قرار داده می شود. این استنت برای درمان مشک ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین