تشخیص و درمان دیر انزالی

دیرانزالی چیست؟

دیر انزالی (delayed ejaculation) یا انزال معیوب مشکلی است که در بسیاری از موارد برای درمان آن هیچ اقدامی انجام نمی شود. وجود این مشکل تاثیر زیادی بر روی سلامت رابطه جنسی زوجین می گذارد و باعث عدم رضایت، رابطه همراه با درد، رابطه با بی میلی و ..... می شود. دیرانزالی می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد که بستگی به علت بوجود آمدن آن و همچنین به نحوه درمان آن و برخورد شخص با آن دارد. این مشکل در واقع زمانی رخ می دهد که انزال فراتر از درمان و عادی رابطه طول بکشد و مرد نتواند در زمان مناسب عمل انزال را انجام دهد. در بعضی از مردان هم دیده شده که بطور کلی توانایی انزال را ندارند.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مردان و مشکلات جنسی آقایان از جمله دیر انزالی را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها و مشکلات مبتلا هستید به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

دلایل ابتلا به دیرانزالی

دیرانزالی می تواند نتیجه مصرف دارو های خاص و یا بیماری ها و شرایط خاص پزشکی باشد. همچنین می تواد علت های روانی داشته باشد مانند استرس و اضطراب و غیره باشد. در بسیاری از موارد، علت ابتلا به این عارضه، ترکیبی از شرایط سلامت جسم و روان شخص است.

علت جسمانی دیر انزالی

دیرانزالی چیست؟

دلایل روانی دیر انزالی

  1. استرس، اضطراب، افسردگی یا شرایط خاص روحی
  2. مشکلات رابطه زوجین با یکدیگر مثل عم ارتباط کافی با یکدیگر
  3. اضطراب و استرس هنگام رابطه جنسی
  4. تابوها و ممنوعات عقایدی و فرهنگی بطور مثال آیا در یک فرهنگ رابطه جنسی قبل از ازدواج را قبول دارند یا خیر
  5. تفاوت های بین زوجین از لحاظ فانتزی های جنسی
  6. تفاوت های اعتقادی و فرهنگی بین زوجین

دلایل پزشکی و دارویی دیرانزالی

دلایل فیزیکی دیر انزالی

تشخیص دیرانزالی

ممکن است، معاینه بالینی و شرح حال بیمار، تمام مواردی باشد که برای درمان دیر انزالی توصیه می شود. از این رو، درصورتیکه به نظر رسد، دیر انزالی با مشکل اساسی مواجه شده است، ممکن است نیاز به درمان یا آزمایشهای بیشتری باشد، یا اینکه بیمار نیاز باشد به متخصص مراجعه کند.

آزمایش های مربوط به مشکل دیر انزالی

درمان دیرانزالی

درمان دیر انزالی، وابسته به عت اساسی است، اما ممکن است شامل مصرف دارو یا تغییر در مصرف دارو هایی که اخیرا مصرف می کنید، زیر نظر مشاور روانشناسی یا مصرف الکل یا مصرف دارو های مخدر غیرقانونی باشد.دارو هایی که به درمان دیر انزالی کمک می کند.اگر دارویی که مصرف می کنید که ممکن است موجب دیر انزالی شود، کاهش دوز دارو یا تعویض آن، ممکن است مشکل را برطرف کند. گاهی افزودن دارو ممکن است کمک کند. هیچ دارویی وجود ندارد که بطور ویژه برای درمان دیر انزالی تایید شده باشد. دارو های بکار رفته جهت درمان دیر انزالی، در درجه اول برای درمان موارد دیگر استفاده می شوند.
گاهی اوقات دارو های بکار رفته برای دیر انزالی شامل موارد زیر است:

روان درمان می تواند با پرداختن به مشکلات اساسی بهداشت روان، از قبیل افسردگی یا اضطراب، به دیرانزالی کمک کند. همچنینجهت پرداختن موضوعات روان شناسی که به طور مستقیم توانایی انزال را تحت تاثیر قرار می دهد استفاده می شود.

درمان واریکوسل و ناباروری مرتبط با آن، توسط متخصصان اورولوژی قابل بررسی می‌باشد. همشهریان گرامی! شما می‌توانید در صورت مشاهده علائم واریکوسل به اورولوژیست در اصفهان مراجعه نمایید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سونداژ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟سونداژ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

سوند، لوله‌ ای توخالی، باریک، انعطاف‌ پذیر و نرم است که می‌ تواند مایعات را وارد بدن فرد بیمار کرده یا آنها را خارج کند. ... ادامه مطلب

دلایل وجود خون در ادرار مرداندلایل وجود خون در ادرار مردان

وجود خون در ادرار مردان می تواند ناشی از مشکلات متعددی باشد. این اختلال با نام هماچوری در پزشکی شناخته می شود.در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر دلایل وجود خون در ادرار مردان می پردازیم. ... ادامه مطلب

نارسایی یا کم کاری مزمن و از کار افتادن کلیهنارسایی یا کم کاری مزمن و از کار افتادن کلیه

نارسایی مزمن کلیوی زمانی اتفاق می‌ افتد که آسیب‌ دیدگی‌ های بلند مدت در کلیه‌ ها باعث بیماری‌ های داخلی کلیه شده باشند. بیماری‌ های داخلی کلیوی به دلیل آسیب‌ دیدگی مستقیم کلیه‌ های مانند خونریزی شدید یا کمبود اکسیژن به وجود می‌ آیند ... ادامه مطلب

آتروفی بیضه چیست و چه علائم و عللی دارد؟آتروفی بیضه چیست و چه علائم و عللی دارد؟

آتروفی بیضه به کوچک شدن بیضه ها اشاره دارد که غدد تولید مثل مردانه در کیسه بیضه هستند. آتروفی بیضه به کوچک شدن بیضه های واقعی شما اشاره دارد، نه کیسه بیضه شما. این می تواند به دلایل مختلفی از جمله آسیب، یک بیماری زمینه ای یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین