نشانه های خاموش سرطان کلیه
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان کلیه / با نشانه های خاموش سرطان کلیه آشنا شوید

با نشانه های خاموش سرطان کلیه آشنا شوید

هرگاه سلول های بخشی از بدن به طور غیرقابل کنترلی تکثیر شوند، آن قسمت از بدن سرطانی شده است. سرطان ممکن است هر بخشی از بدن را درگیر کند که یکی از آن ها، کلیه است. این اندام های لوبیایی شکل که در پشت روده ها، در دو طرف ستون مهره ها قرار دارند، وظیفه سم زدایی خون را بر عهده دارند. شیوع این سرطان به میزان 3 درصد است و در مردان دو برابر زنان می باشد. سرطان سلول کلیوی، شایع ترین نوع سرطان کلیه است. آمارها نشان می دهند که ابتلا به این سرطان در حال افزایش است. در ادامه این مقاله به بررسی نشانه های خاموش سرطان کلیه به صورت کامل تر می پردازیم.

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد. اگرچه زمان، یک فاکتور مهم در درمان سرطان است؛ اما بهتر است قبل از انجام روندهای درمانی، نسبت به کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها اقدام گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان های دستگاه ادارای - تناسلی مانند سرطان کلیه به فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی (اروانکولوژی) مراجعه نمایید.

علت ابتلا به سرطان کلیه چیست؟

در برخی موارد این سرطان، یک بیماری ارثی است. سیگار کشیدن از دیگر علل شایع ابتلا به این بیماری است که تنها با قطع مصرف سیگار می توان احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. اضافه وزن، فشار خون بالا و مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت از داروهای ضد درد، از دیگر ریسک فاکتورهای این بیماری هستند.

سرطان کلیه چه علائم و نشانه هایی دارد؟

غالبا در مراحل ابتدایی سرطان، علامت و نشانه خاصی وجود ندارد؛ اما با پیشرفت بیماری، برخی از علائم ممکن است بروز یابد که برخی از آن ها عبارتند از:

سرطان کلیه

در ادامه با تعدادی از علائم این بیماری که ممکن است بی توجه از کنار آن ها عبور کنیم، آشنا می شویم.

چگونه می توان از ابتلا به سرطان کلیه پیشگیری کرد؟

بهترین روش برای جلوگیری از سرطان کلیه ، داشتن یک سبک زندگی درست است. برخی از اقدامات می تواند احتمال ابتلا به این بیماری را در شما کاهش دهد؛ برای مثال:

  1. پرهیز از سیگار کشیدن
  2. داشتن یک رژیم غذایی متعادل به منظور داشتن وزن مناسب
  3. محافظت از خود در برابر مواد شیمیایی موجود در محیط کار
  4. کنترل فشار خون

آیا سرطان کلیه درمان می شود؟

همچون انواع دیگر سرطان، درمان این بیماری وابسته به این است که بیماری در چه موقعی تشخیص داده شود. اگر تشخیص در مراحل ابتدایی باشد، احتمال درمان و بهبودی نیز بیش تر می باشد. اما در صورتی که سرطان در مراحل پیشرفته باشد و به سایر بخش های بدن سرایت کرده باشد، احتمال بقای بیمار طی پنج تا ده سال بعد از درمان فقط 10 تا 20 درصد است.

بیماری سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می‌ باشد که اغلب به صورت یک توده سفت بدون درد در بیضه خود را نشان می‌ دهد . سرطان بیضه شایع‌ ترین سرطان در مردان ۲۰ تا ۳۵ ساله است ، اما ممکن است در هر سنی دیده شود. همشهریان گرامی؛ در صورت مشاهده هرگونه علامتی از سرطان بیضه، توصیه می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید؛ تا با تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع، از وخامت بیماری جلوگیری کنید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سرطان بیضه چیست و چه علائمی دارد؟سرطان بیضه چیست و چه علائمی دارد؟

علل مختلفی برای سرطان بیضه پیشنهاد شده‌ اند و انواع مختلفی از سرطان بیضه دسته‌ بندی گشته‌ اند که آشنایی با دلایل آن میتواند در پیشگیری از سرطان بیضه موثر باشد. ... ادامه مطلب

بدخیمی یا سرطان پروستات چه علائم و نشانه هایی دارد؟بدخیمی یا سرطان پروستات چه علائم و نشانه هایی دارد؟

سرطان پروستات سرطانی است که در پروستات ایجاد می‌ شود. پروستات یک غده گردویی شکل کوچک در مردان است که مایع منی تولید می‌ کند که اسپرم را تغذیه و حمل می‌ کند. ... ادامه مطلب

انواع جراحی سرطان بیضهانواع جراحی سرطان بیضه

اکثر افرادی که دچار سرطان بیضه هستند به عمل جراحی نیاز دارند. نوع عمل جراحی معمولاً به مرحله پیشرفت سرطان و نحوه واکنش آن به درمان بستگی دارد. ... ادامه مطلب

عمل تنگی مجرای ادراری به چه مراقبتهایی نیاز دارد و عوارض آن چیست؟عمل تنگی مجرای ادراری به چه مراقبتهایی نیاز دارد و عوارض آن چیست؟

اکثر بیماران بعد از جراحی تنگی مجرای ادرار سریع بهبود پیدا می‌ کنند. ممکن است چند هفته زمان برای کاهش تورم و بهبودی کامل ناحیه جراحی نیاز باشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین