دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
سرطان بیضه با چه عوارضی همراه است؟

به رشد غیر طبیعی و تکثیر سلول های بخشی از بیضه که به نواحی اطراف اندام های نیز گسترش پیدا می کنند، سرطان بیضه گفته می شود.

انواع جراحی سرطان بیضه

اکثر افرادی که دچار سرطان بیضه هستند به عمل جراحی نیاز دارند. نوع عمل جراحی معمولاً به مرحله پیشرفت سرطان و نحوه واکنش آن به درمان بستگی دارد.

شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان بیضه

سرطان بیضه در درون بیضه‌ها که در کیسه بیضه قرار دارند ایجاد می‌شود.سرطان بیشه در مقایسه با انواع دیگر سرطان ها نادر و تا حدود بسیار قابل درمان است .

علل تورم بیضه ها

به‌ طورکلی ورم بیضه التهاب یک یا هر دو بیضه است و به علت عفونت ایجاد می‌ شود. این بیماری حتی ممکن است از طریق عفونت در بخشی از بدن توسط خون به بیضه‌ ها رسیده باشد. ورم بیضه در برخی مواقع دارای درد بوده و گاهی نیز هیچ‌ گونه دردی به همراه ندارد.

سرطان بیضه شایع ترین سرطان در مردان جوان

سرطان بیضه در مقایسه با انواع دیگر سرطان‌ ها نادر است. سرطان بیضه تا حدود بسیار زیادی قابل ‌درمان است، حتی در صورتی که توده‌ ی سرطانی به خارج از بیضه‌ ها نیز گسترش پیدا کرده باشد. بسته به نوع و مرحله پیشرفت سرطان بیضه، ممکن است درمان متفاوتی دریافت شود.

اهمیت خود آزمایی بیضه در تشخیص و درمان زودهنگام سرطان بیضه

خودآزمایی بیضه یکی از روشهای تشخیصی است که شامل بررسی ظاهر و احساس بیضه ها است. خودآزمایی بیضه می تواند به شما آگاهی بیشتری از وضعیت بیضه ها بدهد و به شما در تشخیص تغییرات کمک کند و همچنین می تواند شما را از مشکلات بالقوه بیضه آگاه کند.

انواع مشکلات و بیماری های بیضه چه مواردی هستند؟

وجود مشکل در بیضه‌ ها می‌ تواند منجر به بروز مشکلات جدی در فرد مانند ناهماهنگی هورمون‌ ها، اختلالات جنسی و ناباروری شود. اکثر مشکلات بیضه، قابل درمان است و به ندرت، دچار ناباروری و بیماری‌ های حاد بیضه می‌ شود. انواع مختلف بیماری های بیضه در ادامه شرح داده میشود.

سرطان بیضه چیست و چه علائمی دارد؟

علل مختلفی برای سرطان بیضه پیشنهاد شده‌ اند و انواع مختلفی از سرطان بیضه دسته‌ بندی گشته‌ اند که آشنایی با دلایل آن میتواند در پیشگیری از سرطان بیضه موثر باشد.

سرطان بیضه و واریکوسل چه تفاوتی دارند ؟

واریکوسل و سرطان بیضه دو بیماری مختلف بیضه محسوب می شوند . واریکوسل به علت خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه ایجاد می شود . در سرطان بیضه سلول هایی از بافت بیضه شروع به تکثیر بی رویه می کنند.در این مقاله به بررسی تفاوت بین سرطان بیضه و واریکوسل می پردازیم .

علت درد بیضه چیست و چه درمانی دارد؟

درد بیضه وضعیتی است که می‌ تواند مردان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. بیضه‌ ها اندام‌ های تولید مثلی تخم مرغی شکلی هستند که در داخل کیسه نازکی از پوست به نام کیسه بیضه قرار دارند. اگر درد بیضه دارید، ممکن است آن را در یک یا هر دو بیضه احساس کنید.

آیا هر توده ای در بیضه سرطان است؟

توده‌ های کیسه بیضه ناهنجاری‌ هایی در کیسه‌ ی پوستی آویزان در پشت آلت تناسلی (اسکروتوم) هستند. کیسه بیضه شامل بیضه‌ ها و ساختار های مرتبط با آن است که اسپرم و هورمون‌ های جنسی مردانه را تولید، ذخیره و انتقال می‌ دهد.

بدخیمی بیضه شایع ترین سرطان در مردان جوان

بدخیمی یا همان سرطان بیضه زمانی اتفاق می‌افتد که رشد سلول ها در بیضه از کنترل خارج شود. این سرطان اگر در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، به خوبی قابل درمان است. هرچند به طور کلی سرطان بیضه بیماری نادری است، اما از بین سرطان‌ها شایع ترین سرطان در مردان محسوب می شود.

بیماری سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می‌ باشد که اغلب به صورت یک توده سفت بدون درد در بیضه خود را نشان می‌ دهد

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین