دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
با عوارض سرطان مثانه آشنا شوید

سرطان مثانه زمانی شروع می شود که سلول های مثانه دچار تغییر یا جهش در DNA خود شوند.

ایمونوتراپی چیست؟

ایمونوتراپی از جدیدترین روش‌ های درمانی برای مقابله با سلول‌ های سرطانی و درمان انواع سرطان‌ ها، بیماری‌ التهابی، هپاتیت و … است .

نحوه انجام تارگت تراپی سرطان مثانه

درمان هدفمند یا تارگت تراپی یکی از روش های درمانی برای انواع مختلف سرطان و کاهش عوارض ناشی از آنها به شمار می رود .

درمان سرطان مثانه با ایمونوتراپی

ایمونوتراپی یا ایمنی درمانی نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا با سرطان مقابله کند.ایمونوتراپی نوعی درمان بیولوژیکی است ک

رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟

سرطان مثانه رشد کنترل‌ نشده سلول‌ های غیرطبیعی در مثانه است که منجر به تشکیل تومور می‌ شود. با گذشت زمان، تومور ممکن است به پوشش مثانه نفوذ کند و به لایه‌ های عضلانی اطراف حمله کند. علائم شامل ظاهرشدن خون در ادرار و تکرر و دردناک شدن ادرار است.

آیا افراد مبتلا به سرطان مثانه درمان می شوند؟

سرطان مثانه اغلب در سلول‌ هایی که داخل مثانه را پوشانده‌ اند، شروع می‌ شود.اکثر سرطان‌های مثانه در مراحل اولیه، زمانی که سرطان به شدت قابل درمان است، تشخیص داده می‌ شوند. اما حتی سرطان‌ های مثانه در مراحل اولیه نیز می‌ توانند پس از درمان موفقیت آمیز عود کنند.

علائم سرطان مثانه در زنان

سرطان مثانه زمانی ایجاد می‌ شود که سلول‌ های پوشاننده مثانه سالم شروع به تغییر و رشد خارج از کنترل می‌ کنند و تومور تشکیل می‌ دهند.برای مدتی طولانی، گمان رایج در مورد سرطان مثانه این بود که فقط مردان مسن به آن مبتلا می‌ شوند. اما سرطان مثانه در زنان نیز شایع است.

روشهای جراحی سرطان مثانه کدامند؟

روش جراحی یکی از روش‌ های درمان سرطان مثانه است که در طی آن تومور ها و بافت‌ های اطراف آن برش یافته و از بدن جدا می‌ شوند. انواع مختلفی از جراحی سرطان مثانه وجود دارد که هر یک از آنها ممکن است بسته به شرایط فرد و گسترش بیماری کاربرد داشته باشند.

درباره ی تومور مثانه چه می دانید؟

گاهی سلول‌های سازنده‌ی مثانه دچار جهش می‌شوند و توانایی تنظیم تقسیم سلولی خود را از دست می‌دهند. در نتیجه‌ی این جهش‌ها، سلول‌ها رشد کرده و با تقسیم‌های غیر قابل کنترل خود موجب ایجاد توده‌های سلولی غیرطبیعی به نام تومور می‌شوند.

انواع بدخیمی های مثانه

سرطان یا بدخیمی در مثانه زمانی به وجود می‌آید که سلول‌های سازنده‌ی بخش‌های مختلف مثانه توانایی تنظیم رشد و تقسیم سلولی را از دست بدهند.

سرطان مثانه چه علائمی دارد؟

سرطان مثانه زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های مثانه توانایی تنظیم تقسیم سلول را از دست بدهند و سلول‌ها بصورت غیرقابل کنترلی شروع به رشد و تکثیر کنند تا توده‌ای سلولی به نام تومور در مثانه ایجاد شود.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین