دکتر امیر بهنام فر | جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی
آیا سنگ کلیه و سرطان کلیه با هم مرتبط هستند؟

سنگ های کلیه، احتمال سرطان کلیه را افزایش می دهند. در این بیماری چرخه سلول های بافت کلیه دچار تغییر شده و طرز غیرقابل کنترلی تکثیر می شوند.

پس از جراحی برای درمان سرطان کلیه چه مراقبتهایی نیاز است؟

کلیه یکی از اعضای حیاتی بدن ما است که گاهی سلول های آن دچار جهش می شوند. این جهش باعث می شود تا سلول ها از کنترل خارج‌شده و بیش ازحد تقسیم و تکثیر شون

سرطان کلیه و تشخیص زودهنگام آن

سرطان کلیه در واقع سرطانی است که از کلیه‌ ها شروع می‌ شود و مشخص نیست که چه چیزی منجر به کارسینوم سلول کلیوی می شود.

مرحله بندی و انواع سرطان کلیه

کلیه از اعضای حیاتی بدن ما است که گاهی سلول‌ های آن دچار جهش میشوند. این جهش باعث میشود تا سلول‌ ها از کنترل خارج ‌شده و بیش ‌از حد تقسیم و تکثیر شوند

آیا روش جراحی، برای درمان سرطان کلیه مناسب است؟

درمان سرطان کلیه متمرکز بر حذف تومور از بدن است. سرطان کلیه ای که به سایر اندام های بدن گسترش پیدا کرده است، تنها با جراحی قابل‌ درمان نیست.

چگونه از کلیه های خود مراقبت کنیم؟

بیماری های کلیوی می توانند خطرناک باشند و زندگی را برای بیمار بسیار سخت کنند. مراقبت از کلیه ها حائز اهمیت است لازمه کلیه سالم مراقبت است.

با نشانه های خاموش سرطان کلیه آشنا شوید

سرطان ممکن است هر بخشی از بدن را درگیر کند که یکی از آن ها، کلیه است. این اندام های لوبیایی شکل که در پشت روده ها، در دو طرف ستون مهره ها قرار دارند، وظیفه سم زدایی خون را بر عهده دارند. در ادامه این مقاله به بررسی نشانه های خاموش سرطان کلیه به صورت کامل تر می پردازیم.

تغذیه بیماران مبتلا به سرطان کلیه

از جمله بیماری های کلیوی خطرناک که همواره جان انسان ها را تهدید کرده است ، سرطان کلیه است . خوب است بدانید نوع تغذیه ، تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان سرطان کلیه دارد . در این مقاله به بررسی تغذیه بیماران مبتلا به سرطان کلیه می پردازیم .

مهمترین کار کلیه چیست؟

کلیه‌ های سالم هر دقیقه نیم فنجان خون را فیلتر می‌ کنند و مواد زائد و آب اضافی را برای تولید ادرار از بین می‌ برند. ادرار از طریق دو لوله نازک ماهیچه‌ ای به نام حالب از کلیه‌ ها به مثانه جریان می‌ یابد، یک لوله حالب در هر طرف مثانه. مثانه ادرار را ذخیره می‌ کند.

آیا سرطان کلیه برگشت پذیر است؟

سرطان کلیه زمانی شروع می‌ شود که سلول‌ های سالم دریک یا هر دو کلیه تغییر کرده و خارج از کنترل رشد می‌ کنند و توده‌ ای به نام تومور قشر کلیه را تشکیل می‌ دهند. تومور می‌ تواند بدخیم، ناتوان یا خوش‌ خیم باشد. تومور بدخیم سرطانی است، به این معنی که می‌ تواند رشد کند و به سایر قسمت‌ های بدن گسترش یابد.

علائم سرطان کلیه و عوارض آن چیست ؟

کلیه‌ها که دو تا از آنها در بدن موجود هستند به صورت اندامی لوبیایی شکل و به اندازه‌ ی یک مشت در دو طرف پشتی شکم قرار دارند. در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌ های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد.

تومور و سرطان غدد فوق کلیوی چیست؟

تومور های موجود در غدد فوق کلیوی لزوما مراحل اولیه‌ی خود را در غدد فوق کلیوی شروع نمی‌ کنند. به تومور هایی که آغاز آنها در غدد فوق کلیوی است تومورهای اولیه گفته می‌ شود.

روشهای جراحی سرطان کلیه

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد.

انواع تومورهای خوش خیم و بدخیم کلیه

سرطان کلیه جزو ۱۰ نوع شایع سرطان است. از هر ۴ نفری که دارای تومور در کلیه است ۳ نفر تومور بدخیم و یک نفر تومور خوش‌خیم دارند. معمولا توده‌های کوچک‌تر خوش‌خیم هستند و تومورهای بزرگتر با احتمال بیشتری بدخیم هستند.

سرطان کلیه چه بیماری است و چگونه درمان میشود؟

در صورتی که با بررسی‌های کلینیکی و تصویربرداری‌ها مشخص شود که فرد دچار سرطان کلیه است روش‌های درمانی مختلفی را بر اساس میزان پیشرفت سرطان می‌توان به کار برد.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین