علل و تشخیص سوزش ادرار در آقایان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات ادراری / علت و درمان سوزش ادرار در آقایان

علت و درمان سوزش ادرار در آقایان

درد یا سوزش دستگاه تناسلی در هنگام ادرار، که به این بیماری دیسوریا هم گفته می شود، و علامت درد، ناراحتی یا سوزش هنگام ادرار است. ممکن است در نواحی مجاری ادرار، یا به (ندرت) در بالای مثانه (لگن و زیر شکم) احساس شود. سوزش ادرار) (Dysuria یک مشکل شایع بین زنان است، اما ممکن است گاهی اوقات برای مردان هم اتفاق بیفتد. این مشکل مربوط به گروه سِنی خاصی نیست و می تواند در هر سنی ایجاد شود. احساس سوزش همراه با ادرار می تواند ناشی از عفونت (از جمله عفونت های مقاربتی یا STD مانند کلامیدیا و سوزاک) و شرایط غیر عفونی باشد، اما بیشتر آنها به دلیل عفونت باکتریایی دستگاه ادراری که مثانه را تحت تاثیر قرار می دهد ایجاد می شود.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مرد را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها مبتلا هستید با متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

غالباً با علائم دیگر عفونت ادراری(UTA) مانند دیزوری (ادرار دردناک) یا خون در ادرار ، همراه است و در صورت وجود عفونت ممکن است بعد از مقاربت در خانم ها ایجاد شود. حتما باید برای بررسی وضعیت و تشخیص مشکل به متخصص ارولوژی مراجعه کرد. سوزش ادرار عارضه ای شایع است و مشکل درصد قابل توجهی از مراجعیین ارولوژی محسوب می شود و در افرادی که سوزش ادرار دارند، این علائم را باید جدی بگیرند و به متخصص ارولوژی مراجعه کنند:

علت و درمان سوزش ادرار در آقایان

علل سوزش ادرار

دیگر علل سوزش ادرار عبارتند از :

تشخیص سوزش ادرار در آقایان

متخصص ابتدا سابقه پزشکی بیمار را بررسی می کند و از بیمار سولاتی درباره سلامت عمومی و تجربه های قبلی سوزش ادرار می پرسد که شامل اطلاعات درباره تکرار ادرار و سابقه اجتماعی و جنسی می شود. گستردگی معاینه تا حدی به اطلاعاتی بستگی دارد که بیمار در اختیار پزشک قرار می دهد. معاینه معمولا شامل معاینه شکم و غالباً معاینه بخش خارجی دستگاه تناسلی است.

درمان سوزش ادرار در آقایان

درمان درد و سوزش ادرار به علت درد بستگی دارد. نخستین اقدام این است که مشخص شود منشاء درد هنگام ادرار کدام یک از موارد عفونت، التهاب، عامل های مربوط به رژیم غذایی یا ناراحتی های پروستات و مثانه می شود.
که شایع ترین دلیل سوزش ادرار عفونت مجاری ادرار است که با آنتی بیوتیک در مان می شود. پزشک با توجه به الگوی فعلی عفونت های مجاری ادرار در جامعه بهترین دارو را انتخاب می کند. اگر کشت ادرار نشان دهنده وجود باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک اولیه باشد، پزشک دارو پس از مشاهده نتایج کشت ادرار تغییر می دهد.

اگر دلیل درد و سوزش ادرار عفونی نباشد، پزشک دستور انجام آزمایش های دیگری را می دهد و درمان های دیگری را امتحان می کند. مسکن نیز گاهی اوقات بعنوان داروی ضد درد عمومی یا فراورده ی خاص از بین برنده درد مجاری ادراری مصرف می شود.
رعایت دقیق دستور مصرف دارو الزامی است. التهاب ناشی از تحریک پوست هم با پرهیز از علت تحریک درمان می شود. درد و سوزش هنگام ادرار که نتیجه بیماری های پروستات یا مثانه است، با درمان عارضه اصلی برطرف می شود.

بدخیمی آلت تناسلی، سرطان نادری است که بیشتر در ناحیه‌ی پوست آلت تناسلی و پوست ختنه‌گاه (پوستی که سر آلت تناسلی را ‌می‌پوشاند و در زمان ختنه‌شدن جدا می‌شود) مشاهده می‌شود. در صورتی که سرطان آلت تناسلی زودتر تشخیص داده‌شود‌، شانس خوبی برای موفقیت روش درمانی وجود دارد. در صورت تاخیر در تشخیص‌، بیماری پیشرفت کرده و وضعیت فرد نیز بدتر می‌شود. درمان سرطان‌های پیشرفته‌‌تر ممکن است با احتمال کمتری موفقیت‌آمیز بوده و بیماری نیز ناهنجارتر باشد. تشخیص و درمان این بیماری در اصفهان توسط دکتر امیر بهنام فر فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی انجام می‌شود.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟رابطه استعمال دخانیات با سرطان مثانه چیست؟

سرطان مثانه رشد کنترل‌ نشده سلول‌ های غیرطبیعی در مثانه است که منجر به تشکیل تومور می‌ شود. با گذشت زمان، تومور ممکن است به پوشش مثانه نفوذ کند و به لایه‌ های عضلانی اطراف حمله کند. علائم شامل ظاهرشدن خون در ادرار و تکرر و دردناک شدن ادرار است. ... ادامه مطلب

علائم عفونت کلیه در زنان و مردان چیست؟علائم عفونت کلیه در زنان و مردان چیست؟

عفونت کلیه که به عنوان پیلونفریت نیز شناخته می‌ شود، زمانی اتفاق می‌ افتد که باکتری‌ های دستگاه ادراری به سمت مجرای ادرار حرکت می‌ کنند و یک یا هر دو کلیه را تحت تاثیر قرار می‌ دهند.عفونت‌ های کلیه معمولاً افرادی که قبلاً عفونت مثانه داشتند، زنان و افراد باردار را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. ... ادامه مطلب

چند راه درمانی برای تقویت اسپرم ضعیفچند راه درمانی برای تقویت اسپرم ضعیف

پایین بودن تعداد اسپرم می‌ تواند قدرت باروری طبیعی مرد را با مشکل رو به‌ رو کند. مشکلات مربوط به اسپرم از جمله پایین بودن تعداد اسپرم و مشکلات مربوط به کیفیت اسپرم، بسیار شایع هستند. راه‌ های درمانی زیادی برای افزایش اسپرم وجود دارد که در ادامه بیان میگردد. ... ادامه مطلب

بهترین روش افزایش قطر آلت تناسلیبهترین روش افزایش قطر آلت تناسلی

افزایش قطرتناسلی نه تنها برای مردان موثر است بلکه به نحوی برای همسرشان نیز مزیت دارد. زیرا با گذشت زمان زنان ممکن است دچار شلی واژن شوند که می شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین