تشخیص و درمان عفونت ادراری در زنان و مردان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات ادراری / عفونت ادراری در زنان و مردان ؛ علل و علائم عفونت ادراری

عفونت ادراری در زنان و مردان ؛ علل و علائم عفونت ادراری

عفونت‌ های ادراری (UTI) از شایع‌ ترین عفونت‌ ها در انسان است که می‌ تواند در هر قسمت از سیستم ادراری مانند کلیه‌ ها ، لوله‌ های حالب‌، مثانه و مجاری ادرار به وجود بیاید . اغلب عفونت‌ های ادراری ، ناشی از باکتری‌ ها هستند اما برخی دیگر نیز از قارچ‌ ها و ویروس‌ ها نشات می‌ گیرند . وجود عفونت در مثانه می‌ تواند بسیار دردناک و آزار دهنده باشد . همچنین گسترش عفونت و راهیابی آن به کلیه‌ ها عواقب جدی را به همراه خواهد داشت . به طور کلی زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به عفونت‌ های ادراری قرار دارند . در این مقاله به بررسی دقیق تر عفونت های ادراری در مردان و زنان می پردازیم .

عفونت ادراری جزو بیماریهایی است که باید جدی گرفته شود و برای پیشگیری از لطمات جبران ناپذیر آن؛ هرچه سریعتر تحت بررسی متخصص اورولوژی قرار گیرد.

علل عفونت ادراری در مردان و زنان

از جمله عواملی که می تواند احتمال بروز عفونت در مردان و زنان را افزایش دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

عفونت ادراری

علائم عفونت ادراری در زنان و مردان

تکرر ادرار از نشانه‌ های متداول عفونت ادراری است ، اما گاهی این بیماری بدون این که نشانه‌ ای داشته باشد افراد را گرفتار می‌ کند ، در نتیجه آزمایش‌ دوره‌ ای ادرار راه موثری برای تشخیص این بیماری است . از دیگر علائم عفونت ادراری می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

با مشاهده این علائم باید هر چه سریع‌ تر به پزشک مراجعه کنیم .

تشخیص عفونت باکتریایی در زنان و مردان

برای تشخیص عفونت در ادرار آزمایشات روتین در آزمایشگاه انجام می شود که این آزمایشات منشا عفونت را شناسایی می کنند . شناخت منشا عفونت برای درمان آن بسیار کمک کننده می باشد .

درمان عفونت ادراری

آنتی بیوتیک ها معمولا اولین گزینه درمان برای عفونت های دستگاه ادراری هستند . دارو هایی که تجویز می شوند با توجه به وضعیت سلامتی بیمار و نوع باکتری های موجود در ادرار تجویز می گردند .

  1. آنتی بیوتیک با دوز پایین ، در ابتدا برای شش ماه یا بیشتر
  2. یک دوز آنتی بیوتیک پس از مقاربت جنسی اگر عفونت ناشی از فعالیت جنسی است
  3. درمان استروژن واژینال برای افراد یائسه

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد. اگرچه زمان، یک فاکتور مهم در درمان سرطان است؛ اما بهتر است قبل از انجام روندهای درمانی، نسبت به کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها اقدام گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان های دستگاه ادارای - تناسلی مانند سرطان کلیه به فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی (اروانکولوژی) مراجعه نمایید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مدت زمان زنده ماندن اسپرم چقدر است؟مدت زمان زنده ماندن اسپرم چقدر است؟

پس از ورود اسپرم ها به دستگاه تناسلی زن ، بیشتر آنها طی یک یا دو روز از بین می روند اما برخی از آنها تا پنج روز هم زنده می مانند و بنابراین، بیشترین مدت زمانی که یک اسپرم قادر است در مایع گردنه رحم یا رحم زنده بماند پنج روز است. ... ادامه مطلب

آیا سرطان پروستات با دفعات انزال ارتباط دارد؟آیا سرطان پروستات با دفعات انزال ارتباط دارد؟

برخی از پزشکان معتقدند که انزال در مردان، از طریق خارج کردن مواد شیمیایی مضر موجود در منی، می تواند باعث مراقبت بیشتر از غده پروستات شود. این هم ممکن است که انزال در واقع هیچ ارتباطی با مراقبت از پروستات نداشته باشد.در این بخش به ارتباط سرطان پروستات و رابطه ی زناشویی اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

علت درد بیضه چیست و چه درمانی دارد؟علت درد بیضه چیست و چه درمانی دارد؟

درد بیضه وضعیتی است که می‌ تواند مردان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. بیضه‌ ها اندام‌ های تولید مثلی تخم مرغی شکلی هستند که در داخل کیسه نازکی از پوست به نام کیسه بیضه قرار دارند. اگر درد بیضه دارید، ممکن است آن را در یک یا هر دو بیضه احساس کنید. ... ادامه مطلب

تومور و سرطان غدد فوق کلیوی چیست؟تومور و سرطان غدد فوق کلیوی چیست؟

تومور های موجود در غدد فوق کلیوی لزوما مراحل اولیه‌ی خود را در غدد فوق کلیوی شروع نمی‌ کنند. به تومور هایی که آغاز آنها در غدد فوق کلیوی است تومورهای اولیه گفته می‌ شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین