اصول تغذیه در بیماران سرطان کلیه
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان کلیه / تغذیه بیماران مبتلا به سرطان کلیه

تغذیه بیماران مبتلا به سرطان کلیه

از جمله بیماری های کلیوی خطرناک که همواره جان انسان ها را تهدید کرده است ، سرطان کلیه است . خوب است بدانید نوع تغذیه ، تاثیر بسزایی در پیشگیری و درمان سرطان کلیه دارد . از این رو آشنایی با تغذیه مناسب برای پیشگیری ، بهبود و درمان سرطان کلیه بسیار مهم است . در این مقاله به بررسی تغذیه بیماران مبتلا به سرطان کلیه می پردازیم .

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد. اگرچه زمان، یک فاکتور مهم در درمان سرطان است؛ اما بهتر است قبل از انجام روندهای درمانی، نسبت به کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها اقدام گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان های دستگاه ادارای - تناسلی مانند سرطان کلیه به فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی (اروانکولوژی) مراجعه نمایید.

برای پیشگیری و درمان سرطان کلیه چه غذا هایی مصرف کنیم ؟

نیاز های غذایی افراد مبتلا به سرطان کلیه ، به نوع درمان و مرحله بیماری بستگی دارد . اما غذاهایی هستند که لازم است در تمام وعده های غذایی مصرف کنید :

بیماران مبتلا به سرطان کلیه باید روزانه ۱۸ گرم فیبر مصرف کنند . فیبر در کاهش کلسترول خون نقش داشته و مانع از ایجاد یبوست و مشکلات گوارشی می‌ شود . همچنین تنظیم قند خون که باعث تنظیم اشتها می شود را نیز بر عهده دارد . مصرف آب زیاد باعث بهبود تأثیر فیبر ها در بدن می شود .

سبزیجات دارای برگ سبز تیره همچون سبز خردل ، کاهو ، کلم پیچ ، اسفناج ، کاسنی و برگ چغندر مقادیر فراوانی فیبر ، فولات و کاراتنوئید دارند . این مواد غذایی می توانند به محافظت و پیشگیری در برابر انواع سرطان و از جمله سرطان کلیه موثر باشند.

مصرف میوه ها و سبزیجاتی که به رنگ های قرمز ، بنفش و نارنجی هستند بسیار مفید است و باید در رژیم غذایی این بیماران استفاده شود . مثلا بیماران می توانند از انگور و یا اگر فصلش نبود از کشمش استفاده کنند . انگور و خصوصا انگور های بنفش و قرمز ، حاوی رسوراترول هستند . این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی می باشد .

بهتر است در بیشتر وعده های غذایی خود از میوه و سبزیجات استفاده کنید تا بهترین نتیجه را در مبارزه با سرطان کلیه داشته باشید .

شما می توانید با مصرف این مواد از سرطان کلیه پیشگیری کرده و یا برای درمان آن گامی به سوی جلو بردارید . البته لازم به توجه است که یک سری غلات که دارای مقدار زیادی فسفر و پتاسیم هستند ، ممکن است برای کلیه مشکلاتی ایجاد کنند و این بستگی به شرایط و مرحله بیماری شما دارد که پزشک در صورت نیاز شما را از مصرف آنها منع می کند .

تغذیه و سرطان کلیه

از مصرف چه موادی برای پیشگیری و درمان سرطان کلیه پرهیز کنیم ؟

بیماری سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می‌ باشد که اغلب به صورت یک توده سفت بدون درد در بیضه خود را نشان می‌ دهد . سرطان بیضه شایع‌ ترین سرطان در مردان ۲۰ تا ۳۵ ساله است ، اما ممکن است در هر سنی دیده شود. همشهریان گرامی؛ در صورت مشاهده هرگونه علامتی از سرطان بیضه، توصیه می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید؛ تا با تشخیص زود هنگام و اقدامات درمانی به موقع، از وخامت بیماری جلوگیری کنید.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی برداشتن پروستات چه عوارضی دارد؟جراحی برداشتن پروستات چه عوارضی دارد؟

یکی از درمان های استاندارد و بسیار موثر برای مردان مبتلا به بیماری پروستاتکتومی، روشی است که غده ی پروستات به همراه برخی بافت های اطراف ان طی عمل جراحی برداشته می شود. این عمل بسیار پیچیده است و نیازمند دقت بالایی است. ... ادامه مطلب

سرطان آلت تناسلی چیست؟سرطان آلت تناسلی چیست؟

سرطان آلت تناسلی سرطان نادری است که بیشتر در ناحیه‌ی پوست آلت تناسلی و پوست ختنه‌گاه (پوستی که سر آلت تناسلی را ‌می‌پوشاند و در زمان ختنه‌شدن جدا می‌شود) مشاهده می‌شود ... ادامه مطلب

سرطان بیضه شایع ترین سرطان در مردان جوانسرطان بیضه شایع ترین سرطان در مردان جوان

سرطان بیضه در مقایسه با انواع دیگر سرطان‌ ها نادر است. سرطان بیضه تا حدود بسیار زیادی قابل ‌درمان است، حتی در صورتی که توده‌ ی سرطانی به خارج از بیضه‌ ها نیز گسترش پیدا کرده باشد. بسته به نوع و مرحله پیشرفت سرطان بیضه، ممکن است درمان متفاوتی دریافت شود. ... ادامه مطلب

پس از جراحی برای درمان سرطان کلیه چه مراقبتهایی نیاز است؟پس از جراحی برای درمان سرطان کلیه چه مراقبتهایی نیاز است؟

کلیه یکی از اعضای حیاتی بدن ما است که گاهی سلول های آن دچار جهش می شوند. این جهش باعث می شود تا سلول ها از کنترل خارج‌شده و بیش ازحد تقسیم و تکثیر شون ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین