علت و درمان درد بیضه | اورولوژیست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان بیضه / علت درد بیضه چیست و چه درمانی دارد؟

علت درد بیضه چیست و چه درمانی دارد؟

درد بیضه وضعیتی است که می‌تواند مردان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. بیضه‌ها اندام‌های تولید مثلی تخم مرغی شکلی هستند که در داخل کیسه نازکی از پوست به نام کیسه بیضه قرار دارند. اگر درد بیضه دارید، ممکن است آن را در یک یا هر دو بیضه احساس کنید. با این حال، درد ممکن است در واقع از خود بیضه‌ها نباشد. درد ممکن است از قسمت دیگری از بدن شما مانند معده یا کشاله ران باشد. به این نوع درد، درد ارجاعی می‌گویند.

درد بیضه می‌تواند حاد (ناگهانی و کوتاه مدت) یا مزمن (تدریجی و طولانی مدت) باشد. جدا از درد شدید ناشی از آسیب ناگهانی، اولین علامت شما ممکن است یک درد مبهم باشد که با گذشت زمان یا با فعالیت افزایش می‌یابد. درد بیضه می‌تواند شدید باشد زیرا بیضه‌ها اعصاب حساس زیادی دارند.اگر درد شما بیش از یک ساعت طول بکشد یا به طور غیرعادی شدید باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید زیرا این شرایط می‌تواند نشانه یک وضعیت اورژانسی به نام پیچ خوردگی بیضه باشد.

تشخیص منشاء و درمان درد بیضه از جمله اقداماتی است که توسط متخصص کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) انجام می‌شود. همشهریان گرامی! در صورت ایجاد درد در بیضه ها، در اسرع وقت به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

علت درد بیضه:

اگر اخیراً آسیب یا تصادفی داشته باشید، ممکن است منبع درد بیضه مشخص باشد اما در موارد دیگر ممکن است دلیل درد شما مشخص نباشد.

علل درد بیضه ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درد بیضه

علائم درد بیضه:

علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

تشخیص درد بیضه:

پزشک شما را در حالت ایستاده و دراز کشیده معاینه می‌کند. از شما سوالاتی در مورد زمان شروع درد، مدت زمانی که آن را داشته‌اید، میزان درد و محل درد دقیقاً از شما پرسیده می‌شود. همچنین از شما در مورد سابقه جنسی، پزشکی و جراحی سؤال می‌شود. اگر فعالیت‌هایی مانند دستشویی رفتن، ورزش، رابطه جنسی یا نشستن باعث بهبود یا بدتر شدن درد شما می‌شود، به پزشک خود اطلاع دهید.

آزمایش خون یا ادرار می‌تواند به رد عفونت به عنوان یک علت احتمالی کمک کند. اگر توده‌ای در بیضه شما وجود داشته باشد، سونوگرافی برای بررسی سرطان بیضه تجویز می‌شود. اگر اسکن اولتراسوند علائم سرطان را نشان دهد، برای برداشتن سرطان به یک متخصص اورولوژی ارجاع داده می‌شوید.

درمان درد بیضه:

ممکن است بتوان درد بیضه را در خانه کاهش داد. چند راه حل برای آن در زیر آورده شده است:

اگر درمان‌های خانگی مؤثر نباشند، درد بیضه را می‌توان به صورت پزشکی درمان کرد. درد را معمولاً می‌توان با داروها کاهش داد. این‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

معمولاً برای درد بیضه نیازی به جراحی نیست اما اگر شرایط اورژانسی مانند پیچ‌خوردگی بیضه یا سرطان بیضه دارید، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

انواع جراحی برای درد بیضه بسته به علت آن عبارتند از:

مردان مبتلا به پروستاتیت التهابی بدون علامت، علائمی ندارند. اورولوژیست ممکن است پروستاتیت التهابی بدون علامت را هنگام آزمایش سایر اختلالات دستگاه ادراری یا دستگاه تناسلی تشخیص دهد. این نوع پروستاتیت عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند و نیازی به درمان ندارد.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا مردان جوان هم به بزرگی پروستات مبتلا میشوند؟آیا مردان جوان هم به بزرگی پروستات مبتلا میشوند؟

اگرچه احتمال بزرگی پروستات در جوانی کم است اما تحت تأثیر عواملی مثل ژنتیک رژیم غذایی و داشتن اضافه وزن ممکن است با این عارضه در جوانان نیز دیده شود ... ادامه مطلب

هرپس یا تبخال تناسلی چیست و چطور درمان میشود؟هرپس یا تبخال تناسلی چیست و چطور درمان میشود؟

تبخال دستگاه تناسلی یک عفونت شایع جنسی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس با عبارت مخفف شده ایجاد می شود. مهمترین راه انتشار ویروس هرپس سیمپلکس را می توان تماس جنسی دانست. در این بخش به معرفی تبخال تناسلی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

جراحی برداشتن پروستات چه عوارضی دارد؟جراحی برداشتن پروستات چه عوارضی دارد؟

یکی از درمان های استاندارد و بسیار موثر برای مردان مبتلا به بیماری پروستاتکتومی، روشی است که غده ی پروستات به همراه برخی بافت های اطراف ان طی عمل جراحی برداشته می شود. این عمل بسیار پیچیده است و نیازمند دقت بالایی است. ... ادامه مطلب

با نشانه های خاموش سرطان کلیه آشنا شویدبا نشانه های خاموش سرطان کلیه آشنا شوید

سرطان ممکن است هر بخشی از بدن را درگیر کند که یکی از آن ها، کلیه است. این اندام های لوبیایی شکل که در پشت روده ها، در دو طرف ستون مهره ها قرار دارند، وظیفه سم زدایی خون را بر عهده دارند. در ادامه این مقاله به بررسی نشانه های خاموش سرطان کلیه به صورت کامل تر می پردازیم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین