اورولوژی چیست؟ | اورولوژیست در اصفهان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مشکلات ادراری / معاینه اورولوژی شامل چه مواردی میشود؟

معاینه اورولوژی شامل چه مواردی میشود؟

در زمان مصریان و یونانیان باستان، پزشکان اغلب رنگ، بو و بافت ادرار را بررسی می‌کردند. آن‌ها همچنین به دنبال حباب، خون و سایر علائم بیماری بودند.

اورولوژی یک تخصص در جراحی است که کار درمان بیماری های مربوط به دستگاه ادراری زن و مرد و اندام تناسلی مرد را برعهده دارد. همشهریان محترم! اگر به این دسته از بیماری ها مبتلا هستید با متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.

اورولوژی:

اورولوژی رشته‌ای از پزشکی است که بر بیماری‌های مجاری ادراری و دستگاه تناسلی مردان تمرکز دارد. برخی از اورولوژیست‌ها بیماری‌های عمومی دستگاه ادراری را درمان می‌کنند. برخی دیگر در نوع خاصی از اورولوژی تخصص دارند، مانند:

متخصص اورولوژی یا اورولوژیست:

اورولوژیست‌ها بیماری‌های دستگاه ادراری را در مردان و زنان تشخیص داده و درمان می‌کنند. آن‌ها همچنین هر چیزی که دستگاه تناسلی را در مردان درگیر می‌کند، تشخیص داده و درمان می‌کنند.

در برخی موارد ممکن است جراحی انجام دهند. به عنوان مثال، ممکن است سرطان را از بین ببرند یا انسدادی در دستگاه ادراری را باز کنند. اورولوژیست‌ها در محیط‌های مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌های خصوصی و مراکز اورولوژی کار می‌کنند. دستگاه ادراری سیستمی است که ادرار را ایجاد، ذخیره و از بدن خارج می‌کند. اورولوژیست‌ها می‌توانند هر بخشی از این سیستم را درمان کنند. این بخش‌ها شامل موارد زیر است:

اورولوژی چیست

اورولوژیست‌ها همچنین تمام قسمت‌های دستگاه تناسلی مردان را درمان می‌کنند. این سیستم از موارد زیر تشکیل شده است:

معاینه و تشخیص:

هنگامی که به یک اورولوژیست مراجعه می‌کنید، او با انجام یک یا چند مورد از آزمایش‌های ذیل شروع می‌کند تا متوجه شود شما چه شرایطی دارید:

اورولوژیست‌ها همچنین برای انجام انواع مختلف جراحی آموزش دیده‌اند که ممکن است شامل انجام موارد زیر باشد:

درمان:

اورولوژیست‌ها انواع مختلفی از بیماری‌ها را درمان می‌کنند که بر سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان تأثیر می‌گذارد.

در مردان بیماری‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

در زنان بیماری‌ها شمانل موارد زیر می‌شود:

در کودکان بیماری‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

زمان مراجعه به متخصص اورولوژی:

پزشک عمومی می‌تواند شما را برای مشکلات خفیف ادراری، مانند عفونت ادراری، درمان کند. در صورتی که علائم شما بهبود نیابد یا اگر شرایطی دارید که نیاز به درمان دارد، ممکن است پزشک شما را به یک متخصص اورولوژی ارجاع دهد.

داشتن هر یک از این علائم نشان می‌دهد که مشکلی در دستگاه ادراری دارید که باید به اورولوژیست مراجعه کنید:

همچنین مردان اگر علائم زیر را دارند، باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند:

در مواجهه با سرطان کلیه لازم است تا تمام گزینه‌های درمانی بررسی شوند، هدف از انجام آنها بیان شده و فرد از عوارض جانبی آنها آگاه گردد. اگرچه زمان، یک فاکتور مهم در درمان سرطان است؛ اما بهتر است قبل از انجام روندهای درمانی، نسبت به کسب اطلاعات در مورد هر یک از آنها اقدام گردد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اقدامات تشخیصی و درمانی سرطان های دستگاه ادارای - تناسلی مانند سرطان کلیه به فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی (اروانکولوژی) مراجعه نمایید.




نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بیماری های بدخیم همراه با خونریزی در ادراربیماری های بدخیم همراه با خونریزی در ادرار

بیماری‌های مختلفی ممکن است موجب ورود خون به ادرار شوند. برخی از این بیماری‌ها خطر چندانی ندارند در حالی که برخی از بیماری‌هایی که منجر به هماتوریا می‌شوند مشکلاتی جدی محسوب می‌شوند که نیاز است فورا به آنها رسیدگی شود. ... ادامه مطلب

آناتومی دستگاه ادراری زنانآناتومی دستگاه ادراری زنان

دستگاه ادراری، سیستم تخلیه بدن برای خارج کردن ادرار که متشکل از مواد زائد و مایعات اضافی است، می باشد. برای این‌که عمل ادرار کردن به صورت طبیعی انجام ... ادامه مطلب

آیا سرطان پروستات با دفعات انزال ارتباط دارد؟آیا سرطان پروستات با دفعات انزال ارتباط دارد؟

برخی از پزشکان معتقدند که انزال در مردان، از طریق خارج کردن مواد شیمیایی مضر موجود در منی، می تواند باعث مراقبت بیشتر از غده پروستات شود. این هم ممکن است که انزال در واقع هیچ ارتباطی با مراقبت از پروستات نداشته باشد.در این بخش به ارتباط سرطان پروستات و رابطه ی زناشویی اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

سرطان آلت تناسلی چیست؟سرطان آلت تناسلی چیست؟

سرطان آلت تناسلی سرطان نادری است که بیشتر در ناحیه‌ی پوست آلت تناسلی و پوست ختنه‌گاه (پوستی که سر آلت تناسلی را ‌می‌پوشاند و در زمان ختنه‌شدن جدا می‌شود) مشاهده می‌شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین