حفظ سلامت آلت تناسلی مردان
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سرطان آلت تناسلی / نشانه های مشکلات جنسی آلت تناسلی مردان چیست ؟

نشانه های مشکلات جنسی آلت تناسلی مردان چیست ؟

بدخیمی آلت تناسلی، سرطان نادری است که بیشتر در ناحیه‌ی پوست آلت تناسلی و پوست ختنه‌گاه (پوستی که سر آلت تناسلی را ‌می‌پوشاند و در زمان ختنه‌شدن جدا می‌شود) مشاهده می‌شود. در صورتی که سرطان آلت تناسلی زودتر تشخیص داده‌شود‌، شانس خوبی برای موفقیت روش درمانی وجود دارد. در صورت تاخیر در تشخیص‌، بیماری پیشرفت کرده و وضعیت فرد نیز بدتر می‌شود. درمان سرطان‌های پیشرفته‌‌تر ممکن است با احتمال کمتری موفقیت‌آمیز بوده و بیماری نیز ناهنجارتر باشد. تشخیص و درمان این بیماری در اصفهان توسط دکتر امیر بهنام فر فلوشیپ جراحی سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی انجام می‌شود.

همه موجودات زنده تولید مثل می کنند. در انسان، دستگاه تناسلی زن و مرد به کمک هم، در یک همکاری شیرین، یک کودک تولید می کنند. در روند تولید مثل انسان، دونوع سلول جنسی یا گامت نقش دارند. اسپرم وتخمک، در دستگاه تولید مثل زن با هم ملاقات می کنند و جنین به وجود می آید. و نکته جالب توجه این است که به محض وقوع تحریک جنسی مردان و طی چند نانوثانیه، جریان خون را تا 50 برابر مقدار اولیه افزایش می دهد و در نتیجه درک دستگاه تولید مثل مردان، کارهایی که انجام می دهد و مسائلی که می توانند روی آن تاثیر بگذارند، می تواند به شما در درک بهتر بهداشت جنسی مردان و باروری تاثیر بگذارد.

اگر از مهم ترین وظیفه آلت مرد و نقش آن در تولید مثل بگذریم؛ شناخت بدن در سلامت جسمی و جنسی شما نیز موثر است. چرا که بخش مهمی از لذت جنسی شما منوط به همین شناخت است. با شناخت آلت تناسلی مردان می توانید از عملکرد صحیح آن نیز مطمئن باشید و در صورتی که با مشکل مواجه شدید، سریع آن را تشخیص دهید و برای درمان و یا حل آن مشکل اقدام کنید.

دستگاه تناسلی مردان از دو بخش به عبارت زیر تشکیل شده است:

برای تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی مردان می توانید به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید. در بسیاری از موارد نیز لازم است که به روانشناس مراجعه کنید؛ به این علت که آلت تناسلی مردانه، مانند دانه های برف، از نظر اندازه، شکل و رنگ منحصر به فرد است. مردان غالبا به صورت وسواس گونه، به ظاهر دستگاه تناسلی خود (فارغ از اندازه) توجه می کنند. درمورد مسائل جنسی، مشاوره تلفنی با روانشناس گزینه ی مناسبی است.

دستگاه تناسلی مردان

چه عواملی بر سلامت آلت تناسلی مردان تاثیر گذار است ؟

عوامل گوناگونی می توانند بر روی سلامت آلت تناسلی مردان تاثیر بگذارند که برخی از آنها قابل اصلاح است ولی برخی دیگر اینگونه نیست . که چند نمونه از این عوامل در اینجا آورده شده است :

  1. رابطه جنسی محافظت نشده : اگر رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید ممکن است به یک بیماری عفونی مقاربتی مبتلا شوید.
  2. بیماری قلبی و دیابت : این بیماری به سبب اثرگذاری بر روی جریان خون سبب اختلال در نعوظ می شود.
  3. دارو ها و روش های درمانی : برخی از دارو ها و روش های درمانی می توانند سلامت آلت تناسلی را به خطر بیاندازند. به عنوان مثال عمل جراحی پروستات به منظور درمان سرطان پروستات ممکن است باعث بی اختیاری ادراری شود و اختلال نعوظ را دو برابر کند.
  4. سوراخ کردن و استفاده کردن از زیور آلات : منجر به عفونت های پوستی می شود.
  5. سن : با افزایش سن سطح ترشح هورمون مردانه نیز کاهش می یابد. واین قضیه می تواند سبب کاهش میل جنسی، تحریک شدن بلند مدت ، انزال ضعیف و افزایش مدت زمان لازم برای نعوظ مجدد می شود.

نشانه های مشکلات جنسی آلت تناسلی مردان چیست ؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم هایی که عنوان شده است بلافاصله به متخصص اورولوژیست مراجعه کنید:

نکات لازم برای حفظ سلامت آلت تناسلی مردان

برخی از بدخیمی یا سرطان های مثانه پس از درمان، که ممکن است جراحی سرطان مثانه باشد یا شیمی درمانی و ... مجددا عود می‌کنند. این حالت از جمله در سرطان‌هایی با رشد سریع و غیرتهاجمی بیشتر مشاهده می‌شود. این مسئله بر اهمیت تشخیص درست نوع سرطان و روش درمانی استفاده‌شده تاکید می‌کند. همچنین باید به این مسئله نیز توجه داشت که تشخیص سرطان و بدخیمی‌های مثانه در مراحل اولیه‌ی خود تاثیر بسیار مهمی در احتمال موفقیت روش‌های درمان سرطان مثانه خواهدداشت. اگر با علائم بدخیمی مثانه مواجه شدید؛ می‌توانید به ارولوژیست مراجعه نمایید تا با تشخیص به موقع بیماری شما، ریسک احتمالی مواجهه با عوارض سخت را به حداقل ممکن کاهش دهند.




درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای نمونه برداری از پروستات کدامند؟روشهای نمونه برداری از پروستات کدامند؟

نمونه برداری از پروستات روشی برای برداشتن نمونه‌ های بافت مشکوک از پروستات است. پروستات یک غده کوچک گردویی شکل در مردان است و مایعی تولید می‌ کند که اسپرم را تغذیه کرده و همچنین انتقال می‌ دهد. این روش معمولا توسط اورولوژیست انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

بیماری سرطان بیضه چیست؟بیماری سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول های بیضه می‌ باشد که اغلب به صورت یک توده سفت بدون درد در بیضه خود را نشان می‌ دهد ... ادامه مطلب

جراحی ارکیوپکسی چیست و چرا انجام میشود؟جراحی ارکیوپکسی چیست و چرا انجام میشود؟

در جنین پسر در حال رشد، بیضه ها در شکم کودک رشد می کنند و در انتهای بارداری در کیسه اسکروتوم می افتند. در بعضی از پسران (بیشتر در موارد تولد زودرس)، ی ... ادامه مطلب

نحوه عملکرد کلیه ها و مجرای ادرارینحوه عملکرد کلیه ها و مجرای ادراری

عملکرد سیستم ادراری فیلتر کردن خون و تولید ادرار به عنوان یک محصول جانبی زائد است. اندام‌ های دستگاه ادراری شامل کلیه‌ ها، لگنچه کلیه، حالب، مثانه و مجرای ادرار است.کلیه و سیستم ادراری به بدن کمک می‌ کند تا مواد زائد مایعی به نام اوره را دفع کند . ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین